«Να σταματήσουν οι τράπεζες να ενοχλούν τους οφειλέτες»

0
1
Να σταματήσουν οι τράπεζες να ενοχλούν τους οφειλέτες

Να σταματήσουν οι τράπεζες και οι εισπρακτικές εταιρείες να ενοχλούν τους οφειλέτες που έχουν υπαχθεί στον «νόμο Κατσέλη» συστήνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή Ευάγ. Ζερβέας. Θέση την οποία κοινοποίησε στον υφυπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αθ. Σκορδά, στον γενικό γραμματέα Καταναλωτή, Γ. Στεργίου, καθώς και στο αρμόδιο Τμήμα Μητρώου Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή προς γνώση και για δικές τους κατά νόμο ενέργειες.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή με ανακοίνωσή του γνωστοποίησε ότι κινητοποιήθηκε επειδή λαμβάνει τακτικά και συστηματικά παράπονα από πολίτες- καταναλωτές, οι οποίοι καταγγέλλουν ότι αν και κανονικώς έχουν υπαχθεί στον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, εντούτοις γίνονται αδιάκοπα αποδέκτες οχλήσεων από εκπρόσωπους εταιρειών, στις οποίες έχει ανατεθεί το έργο της ενημέρωσής τους για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Υπενθυμίζεται από τον Συνήγορο ότι, για την υπαγωγή των ενδιαφερομένων στον νόμο, αρχίζοντας από το εξωδικαστικό στάδιο, προβλέπεται η υποχρεωτική χορήγηση από τα πιστωτικά ιδρύματα αναλυτικής κατάστασης των οφειλών τους κατά κεφάλαιο, τόκους και έξοδα, συμπεριλαμβανομένου του επιτοκίου με το οποίο αυτές εκτοκίζονται.

Δηλαδή, από τη στιγμή που ένας οφειλέτης έχει υποβάλει αίτηση υπαγωγής στον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, αφενός, κατ’ αυτό τον τρόπο γνωστοποιεί το γεγονός της αδυναμίας του να εξυπηρετεί τα χρέη του ως έχουν, επαφιέμενος στο τέλος-τέλος στην κρίση του Δικαστή να αποφασίσει για την τύχη τους, αφετέρου γνωρίζει ήδη με δική του πρωτοβουλία το ακριβές τους ύψος.