Hit enter after type your search item

Χρήστος Πολίτης βιογραφικό σήμερα! Η προσωπική ζωή, η ηλικία, το ύψος, η καταγωγή, οι σπουδές, και τα κιλά  Ψευδώνυμο Χρήστος Πολίτης Γέννηση 27 Δεκεμβρίου 1942 Ηράκλειο
Εθνικότητα Ελληνική Χώρα πολιτογράφησης Ελλάδα Σπουδές Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου Ιδιότητα ηθοποιός Σημαντικά έργα Απλό Θέατρο (θεατρικός οργανισμός),
Η Λάμψη (τηλεοπτική σειρά)

Ο Χρήστος (Χρίστος) Πολίτης (Ηράκλειο Κρήτης 27 Δεκεμβρίου 1942, ως Χρήστος Πιατουλάκης) είναι Έλληνας ηθοποιός. Πρωταγωνιστής του θεάτρου, της τηλεόρασης και του κινηματογράφου. Εργάστηκε, στο θέατρο από το 1966/67 έως το 1997/98 σε περισσότερες από 45 θεατρικές παραγωγές, στον κινηματογράφο από το 1968 έως το 1974 συμμετέχοντας σε 17 ταινίες, ενώ στην τηλεόραση εργάστηκε από το 1973 έως το 2005, πρωταγωνιστώντας σε 8 τηλεοπτικές σειρές.

Η Κλέλια Πανταζή αποκάλυψε το όνομα που θα δώσει στον γιο της

Βιογραφικά στοιχεία
Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (1965)[1]. Πρωτοεμφανίστηκε στον θίασο Γ. Φέρτη – Ξ. Καλογεροπούλου στο έργο Δέκα μικροί νέγροι (1965-1966). Έπειτα έπαιξε στον θίασο Τ. Νικηφοράκη – Ν. Χατζίσκου στα έργα Πολύ κακό για το τίποτα (1968[2]) και Τσάι και συμπάθεια (1969)[3]. Ακολούθησαν συνεργασίες με το θέατρο του Κώστα Μουσούρη και με το Εθνικό Θέατρο[4]. Στα πλαίσια της συνεργασίας του με το Εθνικό Θέατρο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην αρχαία τραγωδία, στα έργα Χοηφόροι – Ευμενίδες του Αισχύλου και Ιππόλυτος του Ευριπίδη. Παραστάσεις με τις οποίες συμμετείχε σε διεθνή φεστιβάλ στο εξωτερικό. Υπήρξε ιδρυτικό στέλεχος του Απλού Θεάτρου (1974-1990).

GNTM: Μπορεί να τη βλέπεις μέσα στο παιχνίδι, εμείς την «τσακώσαμε» με τον σύντροφό της

Θίασος που είχε στόχο την θεατρική αποκέντρωση, αρχικά με περιοδείες σε όλη την Ελλάδα και στη συνέχεια, από το 1982, με τη δημιουργία και λειτουργία ενός θεάτρου στις παρυφές του θεατρικού κέντρου της Αθήνας, στην Καλλιθέα. Το Απλό Θέατρο επικεντρώθηκε κυρίως σε δραματολόγιο ρεπερτορίου, ανεβάζοντας έργα των Άρθουρ Μίλερ, Τ. Ουίλιαμς, Ο. Γκόλντσμιθ, Λ. Αναγνωστάκη κ.ά. Υπήρξε το θέατρο που παρουσίασε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε ένα ευρύτερο κοινό, τα έργα του Τζο Όρτον.[5] Ο κύκλος του Απλού Θεάτρου για τον Χρ. Πολίτη, ολοκληρώθηκε το 1990, με τη διάλυση του ομώνυμου θιάσου.

Παράλληλα με το έργο του στο Απλό Θέατρο, συνεργάστηκε με άλλους θεατρικούς δημιουργούς και θιάσους, όπως η Αντ. Βαλάκου, η Αλ. Βουγιουκλάκη, ο Αλ. Αλεξανδράκης, ο Αλ. Μινωτής, ο Αλ. Σολομός, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης, το Άρμα Θέσπιδος κ.ά. Μετά την αποχώρηση του από το Απλό Θέατρο, συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο αλλά και με αρκετούς θιάσους του ελεύθερου θεάτρου.

Χρήστος Πολίτης: Σπάει τη σιωπή του μετά από χρόνια και αποκαλύπτει για τη Λάμψη

Στο χώρο του αρχαίου δράματος επέστρεψε το 1986, στο πλάι του Αλ. Μινωτή με το Οιδίπους επί Κολωνώ του Σοφοκλή και το 1992 με την Αντιγόνη του Σοφοκλή. Τελευταία θεατρική παράσταση στην οποία συμμετείχε, υπήρξε Το λιοντάρι του χειμώνα του Τζ. Γκόλντμαν, κατά την θεατρική περίοδο 1997-98.

Στον κινηματογράφο εμφανίστηκε για πρώτη φορά με ένα πολύ μικρό ρόλο το 1968, στην ταινία του Νίκου Φώσκολου Λεωφόρος του Μίσους και με πρωταγωνιστικό ρόλο το 1969 στις ταινίες Άγιος Νεκτάριος: Ο προστάτης των φτωχών[6]. Το 1969 κέρδισε και το βραβείο Β’ Αντρικού Ρόλου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, για την ερμηνεία του στην ταινία Το κορίτσι του 17[7][8]. Στη συνέχεια συνεργάστηκε κυρίως, με τον κινηματογραφικό παραγωγό Τζ. Πάρις. Τελευταία κινηματογραφική του εμφάνιση υπήρξε η ταινία Ο γιος μου ο Στέφανος, το 1974.

Στην τηλεόραση εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1973, στη σειρά Τα δίχτυα του τρόμου. Μεταξύ άλλων, συμμετείχε στις σειρές Βασίλισσα Αμαλία μαζί με την Αλ. Βουγιουκλάκη και τον Δ. Παπαμιχαήλ (1975) και Αφροδίτη με τη Ν. Βαλσάμη (1977).

Χρήστος Πολίτης: Πώς είναι στα 77 του ο «Γιάγκος Δράκος» της «Λάμψης»; (ΦΩΤΟ)

Την δεκαετία του 1980 είχε ελάχιστες συμμετοχές σε τηλεοπτικά προγράμματα. Το 1991, επανεμφανίζεται στην τηλεόραση με την καθημερινή σειρά του Ν. Φώσκολου Η Λάμψη. Συνεργασία που τον καθιέρωσε στη συνείδηση του τηλεοπτικού κοινού ως “Γιάγκο Δράκο”, ρόλο που ερμήνευσε για 14 χρόνια, έως το καλοκαίρι του 2005. Η συμμετοχή του στην Λάμψη υπήρξε η τελευταία καλλιτεχνική του δραστηριότητα.

Επιπλέον, κατά τις δεκαετίες 1970 και 1980, συμμετείχε σε αρκετές θεατρικές παραγωγές για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση, καθώς και σε δύο παραγωγές για βίντεο, στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Κατά τη δεκαετία του 1990, υπήρξε για μια διετία, δάσκαλος στη Δραματική Σχολή Αθηνών του Γ. Θεοδοσιάδη. Τέλος, περιστασιακά ασχολήθηκε και με την πολιτική.

Χρήστος Πολίτης: Πώς είναι στα 77 του ο «Γιάγκος Δράκος» της «Λάμψης»; (Photos)

Το 1998, εκλέχθηκε νομαρχιακός σύμβουλος Αθηνών με τον συνδυασμό του Θ. Κατριβάνου.[10] Θέση από την οποία αποχώρησε σε σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ συμμετείχε και ως υποψήφιος στο ψηφοδέλτιο επικρατείας της Πολιτικής Άνοιξης για τις βουλευτικές εκλογές του 1996.

Ο Χρήστος Πολίτης, που πολλοί γνώρισαν μέσα από τη συμμετοχή του στη σειρά “Λάμψη” ως Γιάγκο Δράκο, στα 80 του χρόνια έχει αποσυρθεί και ζει στην Επίδαυρο.

Ο αγαπημένος ηθοποιός έχει πραγματοποιήσει μια σπουδαία πορεία τόσο σε θέατρο και κινηματογράφο, όσο και στην τηλεόραση, ενσαρκώνοντας το ρόλο του αδίστακτου μεγιστάνα της Τζάιαντ, σε περισσότερα από 3.000 επεισόδια.

Η νέα ζωή του Χρήστου Πολίτη στην Επίδαυρο
Ωστόσο, εδώ και χρόνια, ο Χρήστος Πολίτης έχει αποσυρθεί από την ηθοποιία και την Αθήνα και έχει εγκατασταθεί στην Επίδαυρο, όπου περνά ήσυχα την καθημερινότητά του, λίγο πριν κλείσει τα 80 του χρόνια, γεννηθείς το 1942.

Οι κοσμικές εμφανίσεις του ηθοποιού είναι σπάνιες, όπως και οι συνεντεύξεις του, ενώ με ελάχιστους συναδέλφους του έχει κρατήσει επαφή.

Όπως αναφέρει κάτοικος της περιοχής στο gossip-tv.gr «είναι πάντα χαμογελαστός και χαιρετάει εγκάρδια όποιον του εκφράζει τον θαυμασμό του».

Αν και εξακολουθεί να δέχεται επαγγελματικές προτάσεις για θέατρο και τηλεόραση, ο Χρήστος Πολίτης επιλέγει να απέχει από τον καλλιτεχνικό χώρο.

Ο λόγος που αποχώρησε ο Χρήστος Πολίτης από την ηθοποιία και την Αθήνα
Όσον αφορά τον λόγο που άφησε την Αθήνα και μετακόμισε με την οικογένεια του κοντά στην Επίδαυρο, ο Χρήστος Πολίτης υπογράμμισε «όπως οι ποδοσφαιριστές κρεμάνε τα παπούτσια, έτσι και οι ηθοποιοί πρέπει να φεύγουν. Αποσύρεται κάποιος από τον χώρο αν δεν κάνει για τον χώρο ή δεν του κάνει ο χώρος. Για μένα οι συνθήκες του επαγγέλματος ήταν τέτοιες που δεν μου άρεσε πια. Οι προτάσεις που μου έγιναν έκτοτε, ήταν αστείες.

Δεν με ενδιέφερε να μπω σε μια θεατρική καθημερινότητα, να είμαι συνέχεια στη σκηνή, να με βλέπει ο κόσμος, να παίρνω χρήματα. Όχι, αυτό δεν με ενδιέφερε καθόλου. Και μιλάω για το θέατρο αποκλειστικά. Η τηλεόραση είναι άλλο πράγμα. Είναι ένας χώρος που κάποιος βγάζει λεφτά. Και γι’ αυτό, άλλωστε, έκανα τηλεόραση. Το θέατρο είναι μια κατάθεση ψυχής».

Σχετικά με τις αμοιβές του, ο Χρήστος Πολίτης αποκάλυψε απογοητευμένος ότι οι αποδοχές του ήταν πολύ μικρότερες από των νεότερων συναδέλφων του.

Slide Up
x
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Pinterest
This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :