Hit enter after type your search item

Οι νέες εκτιμήσεις και το μάθημα έκπληξη

/
/
img

Πώς θα κινηθούν οι βάσεις των σχολών για το 2020 μετά την έναρξη της διόρθωσης των πρώτων γραπτών. Βέβαια θεωρείται η άνοδος των ιατρικών σχολών.

Άνοδο των βάσεων των ιατρικών σχολών αναμένουν φέτος οι ειδικοί με την Ιατρική Αθηνών να αναμένεται να ξεπεράσει εκ νέου το φράγμα των 19.000 μορίων.

Ακόμη ελαφρές αυξομειώσεις αναμένονται στις βάσεις εισαγωγής των περιζήτητων σχολών όπως οι νομικές, και οι μηχανικοί Η/Υ των πολυτεχνείων, και βελτίωση των χαμηλόβαθμων.

Ως προς τα μαθήματα προσανατολισμού ανά επιστημονικό πεδίο παρατηρούνται, σύμφωνα με τον κ. Στρατηγάκη και τον Δημήτρη Τακόπουλο από τα φροντιστήρια Ελιξ, που μίλησαν στην Καθημερινή, ισχύουν τα εξής:

– Στο 1ο επιστημονικό πεδίο (ανθρωπιστικών, νομικών και κοινωνικών επιστημών), τα θέματα στην Ιστορία ήταν ανάλογης δυσκολίας με τα περυσινά, αλλά κατοχυρώνεται πια, ότι μόνο με την παπαγαλία ένας υποψήφιος δεν μπορεί να γράψει καλά στην Ιστορία. Στην Κοινωνιολογία ενστάσεις υπήρξαν μόνο στη διατύπωση μιας ερώτησης Σωστού – Λάθους, χωρίς, όμως, να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Στα Αρχαία Ελληνικά τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, με αποτέλεσμα να δυσκολευτούν οι μέτριοι μαθητές. Αυτά σημαίνουν ότι δεν περιμένουμε μεγάλες αναταράξεις στη διαμόρφωση των βάσεων – ίσως ελαφρά πτωτική τάση στις υψηλόβαθμες σχολές και ανοδική στις χαμηλόβαθμες σχολές του πεδίου.

– Στο 2ο πεδίο (θετικών και τεχνολογικών επιστημών), τα θέματα στη Φυσική ήταν πολλά σε σχέση με τον χρόνο εξέτασης, ενώ απουσίαζαν οι εύκολες μονάδες για τον αδύναμο μαθητή καθώς επίσης και τα «έξυπνα» ή/και «πρωτότυπα» ερωτήματα για τον άριστο.

Συνεπώς αναμένεται ότι θα μειωθεί ο αριθμός των άριστων γραπτών, ενώ θα υπάρξει συγκέντρωση στην κλίμακα 15-17. Στα Μαθηματικά ο συνολικός αριθμός των γραπτών κάτω από τη βάση θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Τα άριστα γραπτά θα μείνουν στα ίδια επίπεδα ή δούμε και μικρή μείωση, με αντίστοιχη βελτίωση των μέτριων βαθμολογιών.

– Στο 3ο πεδίο (υγείας και ζωής) τα θέματα στη Χημεία δεν δυσκόλεψαν τόσο πολύ τους υποψηφίους όσο πέρυσι, που είχαμε μεγάλη πτώση των επιδόσεων στο μάθημα. To 2018 έγραψαν πάνω από 19, 3.424 υποψήφιοι, ενώ το 2019 μόλις 420. Η πρωτοφανής μείωση του αριθμού των «υπεραριστούχων» είχε ως αποτέλεσμα την καταβαράθρωση των βάσεων κυρίως στις ιατρικές, όπου η βάση της Ιατρικής Αθήνας έπεσε, για πρώτη φορά, στις 18.724 μόρια.

Τα θέματα στη Βιολογία φέτος θεωρήθηκαν ελαφρώς δυσκολότερα από πέρυσι, ωστόσο τόσο χαμηλές επιδόσεις όπως του 2019 δεν θα έχουμε ξανά, οπότε η άνοδος των βάσεων στις ιατρικές σχολές θα πρέπει να θεωρείται αναμενόμενη. Στη Χημεία τα θέματα ήταν σαφώς ευκολότερα από τα πολύ δύσκολα περυσινά.

– Στο 4ο πεδίο (οικονομίας και πληροφορικής) στα Μαθηματικά καταγράφεται κάθε χρόνο το υψηλότερο ποσοστό επιδόσεων κάτω από τη βάση μεταξύ όλων των μαθημάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Το ποσοστό των υποψηφίων με βαθμό μικρότερο του 10 ήταν 73% πέρυσι (εκ των οποίων το 50% κάτω από 5) και 83% το 2018 και 2017. Φέτος ήταν πιο εύκολη η προσέγγιση της βάσης, αλλά δύσκολο το άριστα, δηλαδή πάνω από 18.

Στην Οικονομία πέρυσι είχαμε πολύ μεγάλη μείωση των αριστούχων, τα φετινά θέματα ήταν εύκολα και αναμενόμενα. Πιθανότατα θα οδηγήσουν σε αύξηση του ποσοστού των αριστούχων με συνέπεια να αυξηθούν και οι βάσεις στις οικονομικές σχολές.

Οι επιδόσεις στην Έκθεση

Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας – Λογοτεχνίας, κοινό μάθημα για όλους τους υποψηφίους, τα θέματα ήταν δύσκολα όπως ανέφερε μιλώντας επίσης στην «Καθημερινή» η φιλόλογος Αμαλία Τριπαμπούκη. Το ερώτημα που προβλημάτισε ήταν η παραγωγή λόγου, όπως ονομάζεται η Εκθεση.

«Ζητήθηκε από τους μαθητές να περιγράψουν την προσωπική σχέση τους με το βιβλίο και πόσο από τον προσωπικό ελεύθερο χρόνο τους αφιερώνουν σ’ αυτό. Το πρόβλημα προέκυψε από δύο παράγοντες. Πρώτα πρώτα, ζητήθηκε από τους μαθητές να γράψουν προσωπικά, στο πλαίσιο όμως ενός άρθρου, όπου, σύμφωνα και με τη θεωρία, επικρατεί το τρίτο πρόσωπο και όχι το πρώτο, που χρησιμοποιούμε, όταν γράφουμε κάτι προσωπικό.

Δεύτερον, η προσωπική εμπειρία που έπρεπε να περιγράψουν οι μαθητές, έπρεπε να έχει ως αφετηρία το περιεχόμενο των δύο μη λογοτεχνικών κειμένων που δίνονταν στην αρχή. Στα κείμενα αυτά οι συγγραφείς εκδήλωναν θετική στάση απέναντι στο βιβλίο, τόσο σε επίπεδο ανάγνωσης όσο και σε επίπεδο συγγραφής. Τι έπρεπε να γράψει ένας μαθητής που δεν διαβάζει βιβλία;» λέει η κ. Τριπαμπούκη.

Από την άλλη, όπως δήλωσε στην «Κ» ο μαθηματικός-ερευνητής Στράτος Στρατηγάκης, «η συνεξέταση της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας δημιουργεί νέα δεδομένα και ως προς τις επιδόσεις των υποψηφίων και ως προς το ποσοστό των γραπτών που θα αναβαθμολογηθούν, που είναι άγνωστος παράγοντας στη διαμόρφωση των βάσεων. Γενικά οι επιδόσεις στο μάθημα θα επηρεάσουν τις τάσεις των βάσεων εισαγωγής σε όλα τα επιστημονικά πεδία».

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :