Κοινωνικά

Μειώνεται η φορολογία και στο αυτοκίνητο: Ποιοι και πόσα γλιτώνουν

Σημαντικές φοροελαφρύνσεις για τον κλάδο leasing των αυτοκινήτων φέρνει το υπουργείο Οικονομικών, με το νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί τις επόμενες μέρες στη Βουλή.

Θέλοντας να ενισχύσει τον κλάδο, αλλά και τα έσοδα στα κρατικά ταμεία, θα προβλέπεται μείωση του φόρου στο leasing αυτοκινήτων, ώστε οι οι χρήστες να μην επιλέγουν πολύ φθηνά εταιρικά αυτοκίνητα και το κράτος να χάνει χρήματα.

Τι θα αλλάξει στη φορολογία για το leasing αυτοκινήτων
Σήμερα υπάρχουν πέντε συντελεστές φορολόγησης, από 4% έως 22%, επί της Αξίας Λιανικής Προ Φόρων των εταιρικών αυτοκινήτων.

Με το υπάρχον σύστημα, εάν η αξία του οχήματος, περνά το όριο του χαμηλού συντελεστή φορολόγησης 4%, ακόμη και για ένα ευρώ, τότε αυτομάτως ολόκληρη η αξία φορολογείται με τον επόμενο συντελεστή, το 7%.

Χωρίς αυξήσεις τα τέλη κυκλοφορίας – Από το 2020 το νέο σύστημα

Το οικονομικό επιτελείο θέλει να θεσπίσει την κλιμακωτή φορολόγηση, δηλαδή να επιβάλλονται οι υψηλότεροι συντελεστές μόνο για το υπερβάλλον ποσό.

Έτσι, εάν, παραδείγματος χάριν, ένα όχημα έχει Αξία Λιανικής 17.500 ευρώ τότε οι πρώτες 12.000 ευρώ θα φορολογηθούν με συντελεστή 4% (480 ευρώ), τα επιπλέον 5.000 ευρώ θα φορολογηθούν με συντελεστή 7% (350 ευρώ) και τα υπόλοιπα 500 ευρώ θα φορολογηθούν με συντελεστή 14% (70 ευρώ). Η συνολική φορολογική επιβάρυνση θα είναι 900, όταν με το προηγούμενο καθεστώς θα ήταν 2.450 ευρώ. Δηλαδή, προκύπτει όφελος για τον χρήστη 1.550 ευρώ.

Η εύλογη απορία, που θα μπορούσε να θέσει κάποιος, είναι το πώς θα αυξηθούν έτσι τα κρατικά έσοδα. Το οικονομικό επιτελείο εκτιμά πως τα κρατικά έσοδα θα αυξηθούν καθώς οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων θα επιλέξουν ακριβότερα αυτοκίνητα γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης και τον ΦΠΑ.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο στόλος των εταιρικών αυτοκινήτων αποτελεί σχεδόν το 50% του στόλου των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button