Hit enter after type your search item


Παράγοντες των αερομεταφορών έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στις κρατήσεις τελευταίας στιγμής, οι οποίες θα κρίνουν τις επιδόσεις τόσο της Aegean όσο και των υπόλοιπων παικτών.

Η χθεσινή ημέρα της επαναφοράς σημαντικού αριθμού διεθνών πτήσεων προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη δημιούργησε οριακά ικανοποιητική πληρότητα για την Aegean, όπως πληροφορείται η «Κ». Η αεροπορική μετέφερε χθες επιβάτες από 13 προορισμούς προς Αθήνα και ακόμη δύο προς Θεσσαλονίκη, με το δίκτυο της αεροπορικής να περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη Ζυρίχη, τις Βρυξέλλες, το Αμστερνταμ, το Ντίσελντορφ, το Βουκουρέστι, τα Τίρανα, τη Λάρνακα και το Μόναχο.

Οπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, οι επιδόσεις, ευλόγως, διαφοροποιούνται για πτήσεις που δεν σταμάτησαν ποτέ, όπως αυτή της Αθήνας προς Βρυξέλλες και το αντίθετο, σε σχέση με διασυνδέσεις που επανήλθαν, καθώς είχαν σταματήσει κατ’ εφαρμογήν των μέτρων περιορισμού της πανδημικής κρίσης.

Ωστόσο, οι παράγοντες των αερομεταφορών έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στις κρατήσεις τελευταίας στιγμής, οι οποίες θα κρίνουν τις επιδόσεις τόσο της Aegean, που έχει τον ρόλο του εθνικού αερομεταφορέα, όσο και των υπολοίπων παικτών. Δίχως αμφισβήτηση, όπως σημειώνουν, η Ελλάδα παραμένει κορυφαίος, παγκοσμίως, τουριστικός προορισμός, αλλά για να πετύχει το «στοίχημα», θα πρέπει να διασαφηνιστεί σειρά ζητημάτων που δεν έχουν προσδιοριστεί μεταξύ των χωρών, όσον αφορά τις αεροπορικές μεταφορές. Και κυρίως θα πρέπει ο ξενοδοχειακός κλάδος να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τους επισκέπτες της χώρας, δεδομένου ότι τα περισσότερα καταλύματα, ανά την Ελλάδα, θα ανοίξουν τις πύλες τους μέσα στον Ιούλιο. Με άλλα λόγια, για να τροφοδοτηθεί η ζήτηση για πτήσεις, θα πρέπει να υπάρχει και ξενοδοχειακό προϊόν, όπως σχολιάζουν παράγοντες του κλάδου των αερομεταφορών.

Η επόμενη φάση της αποκατάστασης των απευθείας διεθνών πτήσεων περιλαμβάνει τη διασύνδεση των προορισμών του εξωτερικού με τα περιφερειακά αεροδρόμια, δηλαδή τα 14 μεγαλύτερα που διαχειρίζεται η Fraport Greece και τα υπόλοιπα που είναι μικρότερα. Στο πλαίσιο αυτό, η εισηγμένη αεροπορική εταιρεία αναμένεται τις προσεχείς ημέρες να προσδιορίσει το πτητικό πρόγραμμά της, μεταξύ άλλων, από τις βάσεις της σε Ηράκλειο, Ρόδο και Χανιά. Εως τις 15 Ιουλίου, υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 42 προορισμούς εξωτερικού από Αθήνα και τουλάχιστον επτά προορισμούς εξωτερικού από Θεσσαλονίκη. Εν γένει, εάν ληφθεί υπόψη ότι συνολικά 31 προορισμοί του εσωτερικού δικτύου της Aegean δεν σταμάτησαν να εξυπηρετούνται καθ’ όλη τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, τότε, συνολικά, σε όλο το δίκτυο και από όλες τις βάσεις της, η αεροπορική εκτιμά ότι μέχρι τις 15 Ιουλίου θα εκτελούνται περίπου 1.000 πτήσεις ανά εβδομάδα, οι οποίες στα τέλη Αυγούστου θα φτάσουν τις 1.600.

Το συνολικό πτητικό πρόγραμμα στην πλήρη ωρίμανσή του εκτιμάται ότι θα υπολείπεται κατά περίπου 50% του προγράμματος, προ COVID-19. Αξίζει να σημειωθεί ότι η σταδιακή επιστροφή των πτήσεων για τις οποίες επιδιώκεται η μέγιστη δυνατή πληρότητα μπορεί να οδηγεί στη βελτίωση των ταμειακών ροών, αλλά όχι στην άμεση βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της αεροπορικής. Οπως έχει εξηγήσει ο κ. Βασιλάκης, ο δείκτης P&L (profit & losses), δηλαδή τα κέρδη και οι ζημίες των πτήσεων –μέγεθος με μεγάλη βαρύτητα στις επιδόσεις των αεροπορικών–, θα αργήσει να βελτιωθεί, επειδή θα χρειαστούν μήνες ωσότου τα έσοδα μιας πτήσης να υπερβούν τα απαιτούμενα κόστη.

This div height required for enabling the sticky sidebar