Τα 6 διαφορετικά είδη κοιλιάς, από τι προέρχεται και πώς θα την εξαφανίσετε [εικόνες] | ΥΓΕΙΑ

Τα τζιν σας στενεύουν στη μέση, μετά από μήνες καραντίνας; Δεν είστε οι μόνοι. Όμως, ενώ η διόγκωση της κοιλιάς σας μπορεί να είναι το αποτέλεσμα πάρα πολλών απολαύσεων, μπορεί τελικά να μην είναι τόσο απλό, όσο φαίνεται.

Οι φουσκωμένες κοιλίτσες, μπορεί να έχουν προκληθεί από διάφορους παράγοντες, όπως το άγχος και την έλλειψη ύπνου έως την αλλαγή ορμονών, οπότε για να χάσετε τα περιττά κιλάκια, πρέπει πρώτα να μάθετε σε ποια κατηγορία ανήκετε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η άσκηση που θα σε βοηθήσει να κάψεις το λίπος της κοιλιάς -Ποιο είδος προπόνησης να επιλέξεις

Και δεν είναι μόνο θέμα ομορφιάς, αλλά και υγείας, καθώς πολύ λίπος γύρω από τη μέση, δείχνει αρκετά σοβαρά προβλήματα. Γνωστό ως «σπλαχνικό λίπος», αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, καρδιακών παθήσεων, διαβήτη τύπου 2, υψηλής αρτηριακής πίεσης, εγκεφαλικού επεισοδίου, καρκίνου του μαστού και του εντέρου και του Αλτσχάιμερ.

Η Fitness Editor Τζένι Φράνσις και η διατροφολόγος Ρίανον Λάμπερτ εξετάζουν διάφορους τύπους κοιλιών και πώς η άσκηση, το φαγητό και το ποτό μπορούν να τις βοηθήσουν να αδυνατίσουν.

1. Η «μπυροκοιλιά»

Στην περίπτωση της μπυροκοιλιάς, ολόκληρη η κοιλιά σας προεξέχει προς τα έξω, αναπαράγοντας σχεδόν το σχήμα μιας κοιλιάς κατά τη διάρκεια εγκυμοσύνης σε πρώιμα στάδια.

Η αιτία: Το αλκοόλ που είναι γεμάτο θερμίδες – από 180 έως 500 ανά ποτό – και όταν αναμιγνύεται με ζαχαρούχα ανθρακούχα ποτά, συχνά οδηγεί σε συσσώρευση αερίου στο στομάχι ή σε μια «μπυροκοιλιά».

Πώς να την καταπολεμήσετε: Οποιαδήποτε μορφή άσκησης μπορεί να βοηθήσει, αλλά η ενσωμάτωση αερόβιων ασκήσεων θα συμβάλει ακόμα πιο πολύ.

Η πυγμαχία είναι μια μεγάλη προπόνηση cardio σε όλο το σώμα που καίει έως και 800 θερμίδες την ώρα – δηλαδή τέσσερα μεγάλα ποτήρια κρασιού – ανάλογα με το πόσο σκληρά γυμνάζεστε.

Και φυσικά ελαττώστε το αλκοόλ. Σύμφωνα με τη Ρίανον: «Υπάρχει μια αδιαμφισβήτητ σχέση μεταξύ του αλκοόλ και της αύξησης του βάρους». «Έτσι, αν θέλετε να χάσετε βάρος», συμβουλεύει, «μάθετε να απολαμβάνετε ένα ή δύο ποτά και μετά σταματήστε».

«Το αλκοόλ αργά το βράδυ μπορεί πραγματικά να επηρεάσει τον ύπνο και τις ορμόνες σας και με τη σειρά του να προκαλέσει άπνοια, ροχαλητό και διαταραχές του ύπνου, τα οποία δεν θα σας βοηθήσουν».

Η γνωστή σε όλους μας μπυροκολιά
Η γνωστή σε όλους μας «μπυροκολιά»

2. Τα «πιασίματα»

Μπορεί να τα λένε «πιασίματα της αγάπης» αλλά δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει μια γυναίκα στον κόσμο που μπορεί να αγαπάει τα συγκεκριμένα πιασίματα γύρω από τη μέση της και κυρίως στα πλαϊνά του κορμού της.

Η αιτία: Το σώμα σας αποθηκεύει υπερβολικό λίπος – πιθανότατα, λόγω του καθιστικού τρόπου ζωής σας και της μη ισορροπημένης διατροφή. Εν ολίγοις, έχετε καταναλώσει περισσότερες θερμίδες από ό, τι έχετε κάψει.

Πώς να την καταπολεμήσετε: Κάθε άσκηση θα βοηθήσει, αλλά το κλειδί είναι η τακτική κίνηση. Το Εθνικό Σύστημα Υγείας (NHS) συνιστά σε όλους τους ενήλικες να κάνουν 150 λεπτά μέτριας άσκησης την εβδομάδα, οπότε στοχεύστε σε αυτό.

Για πιο γενναίους τύπους, η προπόνηση HIIT – προπόνηση διαστήματος υψηλής έντασης – είναι πολύ αποτελεσματική στη μείωση του λίπους. Μελέτες δείχνουν ότι 20 λεπτά άσκησης HIIT τρεις φορές την εβδομάδα είναι εξίσου καλό για να βοηθήσουν στη μετατόπιση του βάρους με 30 λεπτά μέτριας άσκησης κάθε μέρα.

Δοκιμάστε 40 δευτερόλεπτα σπριντ έξω, όσο πιο γρήγορα μπορείτε και στη συνέχεια ανάπαυση 30 δευτερολέπτων. Επαναλάβετε το για 20 λεπτά.

Σημαντικό επίσης ρόλο, παίζει και η διατροφή. Πρώτον και κύριον, για να χάσετε βάρος, πρέπει να τρώτε λιγότερες θερμίδες από ό,τι καίτε. Ιδανική για αυτή την περίπτωση, είναι η Μεσογειακή δίαιτα.

Η Ρίανον λέει: «Η μείωση της πρόσληψης κορεσμένων λιπαρών μπορεί να είναι μια καλή αρχή, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε συσσώρευση σπλαχνικού λίπους γύρω από τη μέση, κοντά στα όργανα. Μια μεσογειακή διατροφή με πολλά λιπαρά ψάρια, ελαιόλαδο, φασόλια και όσπρια έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τα επίπεδα του καλού λίπους σας και μειώνει τα επίπεδα κακού λίπους».

Τα «πιασίματα» μπορούν να εξαφανιστούν με σωστή διατροφή και άσκηση
Τα «πιασίματα» μπορούν να εξαφανιστούν με σωστή διατροφή και άσκηση

3. «Η κοιλίτσα της μαμάς»

Η κοιλιά σας είναι πλαδαρή και μπορεί συχνά να φαίνεται ότι σχηματίζει δύο ξεχωριστές τσέπες λίπους και στις δύο πλευρές του αφαλού σας.

Η αιτία: Μια ασταθής κοιλιά ή ένα χαλαρό δέρμα είναι εντελώς φυσικές παρενέργειες της εγκυμοσύνης.

Αλλά εάν εξακολουθείτε να φαίνεστε έγκυος μήνες ή χρόνια μετά την απόκτηση του μωρού σας, μπορεί να πάσχετε από μια πάθηση που ονομάζεται diastasis recti, δηλαδή διάσταση κοιλιακών μυών.

Αυτό είναι όπου οι δύο μακρύτεροι μύες που υπάρχουν στη μέση σας και διαχωρίζονται όταν είστε έγκυος, δεν κλείνουν ξανά μετά από αυτό.

Πώς να την καταπολεμήσετε: Αποφύγετε να κάνε κοιλιακούς. Αυτές οι ασκήσεις μπορούν να επιδεινώσουν τον κοιλιακό διαχωρισμό μετά τον τοκετό.

Αντ ‘αυτού, περιμένετε τουλάχιστον έξι εβδομάδες και, στη συνέχεια, δοκιμάστε προγράμματα όπως η προπόνηση MUT-tum που συνιστάται από το NHS (βλ. Mutusystem.co.uk), ή δοκιμάστε την άσκηση «γέφυρα».

Ξαπλώστε ανάσκελα με λυγισμένα τα γόνατα. Σφίξτε στους κοιλιακούς σας και στη συνέχεια γείρετε τη λεκάνη σας προς τα πάνω και σηκώστε τους γοφούς σας από το πάτωμα σε θέση γέφυρας. Κρατηθείτε για λίγο ψηλά και στη συνέχεια, αρχίστε σιγά-σιγά να κατεβαίνετε προς τα κάτω, στην αρχική θέση.
Επαναλάβετε πέντε έως δέκα φορές. Φυσικά, αυτά πάντα με μια ισορροπημένη διατροφή.

Η εγκυμοσύνη αφήνει πολλές φορές περιττά κιλά στην κοιλιά
Η εγκυμοσύνη αφήνει πολλές φορές περιττά κιλά στην κοιλιά

4. Πρησμένη κοιλιά

Σε αυτή την περίπτωση, η κοιλιά αρχίζει να προεξέχει από τον αφαλό προς τα κάτω και όλο και χαμηλότερα, παρά γύρω -γύρω.

Η αιτία: Το φούσκωμα προκαλείται συχνά από ορμονικές αλλαγές κατά τη διάρκεια του εμμηνορροϊκού σας κύκλου και επηρεάζει σχεδόν όλες τις γυναίκες.

Περίπου μια εβδομάδα πριν από την περίοδο, τα επίπεδα της προγεστερόνης πέφτουν και αναγκάζουν τη μήτρα να ρίξει τον ιστό της, κάτι που προκαλεί και την εμμηνόρροια. Αυτό αναγκάζει επίσης το σώμα να συγκρατεί περισσότερο νερό, κάνοντας την κοιλιά να αισθάνεται βαρύτερη και να φαίνεται μεγαλύτερη.

Πώς να την καταπολεμήσετε: Η γιόγκα είναι ιδανική για την αντιμετώπιση της κατακράτησης υγρών, καθώς βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος με τέντωμα των μυών και των νεύρων.

Αποφεύγοντας τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι και επεξεργασμένους υδατάνθρακες μπορεί να σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από το πρήξιμο της περιόδου. Επίσης, δοκιμάστε να τρώτε τροφές, πλούσιες σε κάλιο.

Επίσης, σύμφωνα με τη Ρίανον να μασάτε καλά τα φαγητά, καθώς όπως λέει, «Το μάσημα των τροφίμων σωστά, χωρίς απόσπαση της προσοχής, μπορεί να ελαχιστοποιήσει το φούσκωμα. «Και περιορίστε την πρόσληψη τροφίμων που παράγουν αέρια όπως φασόλια και όσπρια, λαχανάκια Βρυξελλών και κουνουπίδι», προτείνει.

Σε πολλές γυναίκες πρήζεται η κοιλιά κατά την περίοδο τους
Σε πολλές γυναίκες πρήζεται η κοιλιά κατά την περίοδο τους

5. Κοιλιά από φαγητά «σαβούρα»

Αυτού του είδους η κοιλιά, έχει «ψωμάκια» που συνηθίζουν να κάθονται πάνω από τον αφαλό και κάτω από το στήθος.

Η αιτία: Η αύξηση του υπερβολικού βάρους μπορεί να είναι ένδειξη ότι η υγεία του εντέρου δεν είναι όπως θα έπρεπε να είναι και μάλλον φταίνε συγκεκριμένα τρόφιμα που τρώτε.

Η υπερβολική ποσότητα αλατιού και επεξεργασμένων τροφίμων μπορεί να διαταράξει την ευαίσθητη ισορροπία καλών και κακών βακτηρίων στο στομάχι σας, με αποτέλεσμα την αύξηση βάρους. Το λίπος της άνω κοιλιάς μπορεί επίσης να είναι ένα σημάδι ότι δεν τρώτε αρκετές φυτικές ίνες.

Πώς να την καταπολεμήσετε: Κάντε έναν γρήγορο περίπατο 30 λεπτών ή βόλτα με το ποδήλατο. Βοηθά στην αύξηση του καρδιακού σας ρυθμού και ενισχύει το μεταβολισμό σας.

Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε μερικές ασκήσεις γιόγκα – βοηθούν στην τόνωση του νευρικού συστήματος, το οποίο με τη σειρά του βοηθά στην αύξηση της εντερικής δραστηριότητας.

Κοιλιά δημιουργείται και λόγω του juk food
Κοιλιά δημιουργείται και λόγω του juk food

6. Κοιλιά λόγω άγχους

Ομοίως με την «μπυροκοιλιά», αυτή η κοιλιά χαρακτηρίζεται από μερικά επιπλέον κιλά στο μπροστινό μέρος της κοιλιάς σας.

Η αιτία: Εάν δεν είστε βαρύς πότης, αλλά εξακολουθείτε να έχετε αυτό το σχήμα της κοιλιάς, τότε πιθανόν αυτό να οφείλετε στο άγχος.

Το μακροχρόνιο χρόνιο στρες προκαλεί υψηλότερα επίπεδα της ορμόνης κορτιζόλης, η οποία με τη σειρά της αυξάνει το επίπεδο της ινσουλίνης σας – την ορμόνη αποθήκευσης λίπους. Έτσι, ακόμη και αν τρώτε υγιεινά, το σώμα σας θα διατηρήσει το λίπος.

Πώς να την καταπολεμήσετε: Μάθετε να αναπνέετε σωστά. Υπάρχουν πολλές αναπνευστικές ασκήσεις που θα σας βοηθήσουν να αφαιρέσετε το άγχος από μια απαιτητική ημέρα. Συνδυάστε τις με βόλτες με τα πόδια ή το ποδήλατο για μέγιστο κέρδος.

Το άγχος μπορεί να δημιουργήσει κοιλιά ακόμα και αν τρώτε σωστά
Το άγχος μπορεί να δημιουργήσει κοιλιά ακόμα και αν τρώτε σωστά

Φωτογραφίες: The Sun