Headlines

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη “ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕ”! Τρομερή καταγγελία που συγκλονίζει!

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη “ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕ”! Τρομερή καταγγελία που συγκλονίζει! “Με την Αλίκη Βουγιουκλάκη είχαμε μία επαγγελματική φιλία. Πηγαινοερχόμουν στην Αγγλία και έφερνα θεατρικά και ραδιοφωνικά έργα. Τα πήγαινα στην Αλίκη για να διαλέξει ποιο θα παίξει», δήλωσε, και συνέχισε πως, «έζησα όλο το χωρισμό της με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, που την χαντάκωσε ελαφρώς και την τραυμάτισε. «Η πρώτη μου επαγγελματική δουλειά ήταν «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο». Ο Αλέκος Σακελλάριος είχε βάλει πείσμα στην ταινία να μας κάνει να πασαλειφτούμε με σκόνη, να παλέψουμε και να μαλλιοτραβηχτούμε.

Η Άννα Φόνσου ξεκαθαρίζει για την Αλίκη Βουγιουκλάκη: «Είναι ψέμα αυτό που λένε»

Εγώ ήμουν χειροδύναμη και ενώ ”τσακωνόμασταν” έβαλα την Αλίκη Βουγιουκλάκη από κάτω. Τότε η Αλίκη μου είπε: «Ρε Μέλπω, άσε με και έμενα να πάω από πάνω, πρωταγωνίστρια δεν είμαι;», αποκάλυψε αρχικά η Μέλπω Ζαρόκωστα.

Μέλπω Ζαροκώστα: Τι αποκάλυψε για τον γάμο της Αλίκης Βουγιουκλάκη με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ
Μεταξύ άλλων, τοποθετήθηκε και για την σχέση του Δημήτρη Παπαμιχαήλ και της Αλίκης Βουγιουκλάκη και πώς «βίωσε» η ίδια τον χωρισμό.

«Στην πρώτη μου δουλειά με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ παίζαμε δυο ντετέκτιβ και εγώ ήμουν η βοηθός του. Γυρίζαμε την ταινία μόνο βράδυ. Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ ήταν λίγο δύσκαμπτος. Ήταν ένα ευγενικό πλάσμα, πολύ εμφανίσιμος, δεν είχε όμως τη ζωντάνια που χρειαζόταν. Με την Αλίκη Βουγιουκλάκη είχαμε μία επαγγελματική φιλία.

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Το αδημοσίευτο βίντεο από το γάμο της με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ

Πηγαινοερχόμουν στην Αγγλία και έφερνα θεατρικά και ραδιοφωνικά έργα. Τα πήγαινα στην Αλίκη για να διαλέξει ποιο θα παίξει», δήλωσε, και συνέχισε πως, «έζησα όλο το χωρισμό της με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, που την χαντάκωσε ελαφρώς και την τραυμάτισε. Παρότι αγαπιόντουσαν πραγματικά δεν ταίριαζαν καθόλου. Όταν έμαθα ότι η Αλίκη είναι άρρωστη, πήγα να την βρω και ήταν λίγο φοβισμένη.

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Το αδημοσίευτο βίντεο από το γάμο της με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ

Η Αλίκη δεν θα είχε αυτό το τέλος που είχε. Το άφηνε να έρθει μόνο του, ώσπου η ασθένεια της την «κουκούλωσε» και δυστυχώς χάσαμε ένα μεγάλο αστέρι».

«Η Αλίκη περιφρόνησε την αρρώστια της, ο Κωνσταντάρας είχε κατάθλιψη»
Η Μέλπω Ζαρόκωστα αναφέρθηκε και στον καρκίνο, αποκαλύπτοντας πως και η ίδια έχει περάσει καρκίνο, αλλά και την συνεργασία της με τους Έλληνες ηθοποιούς.

«Πήρα την Αλίκη τηλέφωνο για να της πω ότι, δεν μπορώ να συνυπάρξω σε ένα τηλεοπτικό προϊόν που της είχαν ζητήσει να κάνει, γιατί θα έφευγα από την Αθήνα. Δεν πρόλαβα όμως να φύγω. Την βρήκα στο νοσοκομείο και εκεί την είδα για τελευταία φορά.

“Η Αλίκη Βουγιουκλάκη δεν θα είχε αυτό το τέλος, σχεδόν δολοφόνησε τον εαυτό της”

Σχεδόν ”δολοφόνησε” τον εαυτό της. Έχω περάσει και εγώ τρεις καρκίνους, όμως γλίτωσα. η Αλίκη το περιφρόνησε», αποκάλυψε μιλώντας στην εκπομπή της Δανάης Μπάρκα.

Η ίδια στη συνέχεια δήλωσε: «Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας ήταν με ένα ανέκδοτο συνέχεια. Ξεκινούσε από το πρωί που κάναμε πρόβες στο θέατρο με καλαμπούρια και φασαρίες. Ο Κωνσταντάρας ήταν ένας πολύ σπουδαίος ηθοποιός και ήταν ένας από τους ωραιότερους άντρες της εποχής του. Παράλληλα με τις διάφορες αρρώστιες που είχε, έπασχε από κατάθλιψη άλλα δεν του φαινόταν», συμπλήρωσε.

Μέλπω Ζαροκώστα: Τι δήλωσε για τις Τζένη Καρέζη, Ρένα Βλαχοπούλου και Νόρα Βαλσάμη
«Η Τασσώ Καββαδία ήταν ένα γενναιόδωρο άτομο. Μπορούσε να σου δώσει τη ζωή της.

“Η Αλίκη Βουγιουκλάκη δεν θα είχε αυτό το τέλος, σχεδόν δολοφόνησε τον εαυτό της”

Το 1968 έπαιξα σε μία ταινία με τη Ζωή Λάσκαρη, που ήταν ένα από το ωραιότερα όντα που έχει φτιάξει ο Θεός. Η Λάσκαρη ήταν ένα θαυμάσιο κορίτσι και πολύ μελαγχολικό άτομο. Δεν έκανε την καριέρα που θα μπορούσε να κάνει. Η Τζένη Καρέζη ήταν ένα ταλαντούχο πλάσμα και πολύ εργατική. Δυστυχώς όμως δεν μπόρεσε να αποκτήσει αυτό που ήθελε, μία θεατρική αυτοπεποίθηση. Μοιραζόταν με τον άνδρα της πράγματα που δεν της πήγαιναν. Ήταν άλλο το ταπεραμέντο και η δυναμική του και άλλη η δική της», πρόσθεσε με αφοπλιστική ειλικρίνεια η ηθοποιός.

Επιπλέον, μίλησε για τη Ρένα Βλαχοπούλου και για άλλες αγαπημένες ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου.

“Η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ τότε δεν μιλούσαν”

«Αναφορικά με τη Ρένα βλαχόπουλου, όλοι έλεγαν, ακόμα και η ίδια, ότι είναι τσιγκούνα, όμως δεν ήταν. Η Βλαχόπουλου ήταν πολύ προσεκτική και δεν χώνευε τους ανθρώπους που σκορπούσαν τα χρήματα τους. Όταν ήταν άρρωστη η Λίντα Άλμα και όλοι περιμέναμε ότι ήταν στα τελευταία της, ήρθε η Βλαχόπουλου και ανακοίνωσε ότι θα πληρώσει τα έξοδα του χειρουργείου της», επεσήμανε εξαίροντας τον χαρακτήρα της Ρένας Βλαχοπούλου.

«Ένα κορίτσι που αγαπούσα πολύ και είμαστε φίλες, είναι η Νόρα Βαλσάμη. Είχε έρθει από το εξωτερικό και ήταν ένα πολύ κάλο κορίτσι, ένα αγγελούδι. Αν και είχε φοβερό ταλέντο δεν μπόρεσε να εδραιώσει τον εαυτό της. Έκανε έναν περίεργο γάμο και δεν υπήρξε ευτυχισμένη στη ζωή της», σημείωσε.

Αλίκη Βουγιουκλάκη
Αλίκη Βουγιουκλάκη

Διαβάστε ακόμα: Αλίκη Βουγιουκλάκη βιογραφικό

 

Αλίκη Βουγιουκλάκη βιογραφικό! Η προσωπική ζωή, η ηλικία, το ύψος, η καταγωγή, οι σπουδές, και τα κιλά Η Αλίκη – Σταματίνα Βουγιουκλάκη (20 Ιουλίου 1934 – 23 Ιουλίου 1996) ήταν Ελληνίδα ηθοποιός και τραγουδίστρια: του κινηματογράφου και του θεάτρου και θεατρική επιχειρηματίας, φοίτησε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου.

Η Βουγιουκλάκη έκανε το θεατρικό της ντεμπούτο το 1953, ενώ ήταν δευτεροετής μαθήτρια της Δραματικής του Εθνικού, ενώ τον επόμενο χρόνο πραγματοποίησε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο. Πρωταγωνίστησε σε 42 κινηματογραφικές ταινίες, μεταξύ των οποίων και ορισμένες διεθνείς παραγωγές, οι περισσότερες των οποίων έγιναν τεράστιες εισπρακτικές επιτυχίες και κατάφεραν να εκτινάξουν την καριέρα της στα ύψη και να της αποδοθεί ο χαρακτηρισμός της «Εθνικής Σταρ».

Πρώτα χρόνια
Η Αλίκη-Σταματίνα Βουγιουκλάκη γεννήθηκε στις 20 Ιουλίου 1934 στο Μαρούσι Αττικής από τον Ιωάννη Βουγιουκλάκη, δικηγόρο και πρώην Νομάρχη Αρκαδίας (8/1941-6/1943) και την Αιμιλία Κουμουνδούρου. Η ίδια κατάγεται από το χωριό Λάγια της Μάνης. Κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής ο πατέρας της ήταν νομάρχης, διορισμένος από την κατοχική κυβέρνηση Τσολάκογλου και δολοφονήθηκε το 1943 από μέλη του ΕΛΑΣ.[4] Ο θάνατος του πατέρα της της στοίχισε πολύ, δεν είχε πλέον την πατρική στοργή

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Η άγνωστη ιστορία από την Υπολοχαγό Νατάσα

και η μητέρα της ανέλαβε μόνη της υπό αντίξοες συνθήκες να μεγαλώσει τα τρία παιδιά, την Αλίκη, τον Αντώνη και τον Τάκη.

Καριέρα
Το 1952 έδωσε κρυφά από την οικογένειά της εξετάσεις στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, από την οποία αποφοίτησε τρία χρόνια μετά με Λίαν Καλώς,[8] χάνοντας το Αριστείο λόγω της αυστηρής βαθμολόγησης του Δημήτρη Χορν. Προτού ακόμη αποφοιτήσει από τη Σχολή ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της στο θέατρο. Στον πρώτο της θεατρικό ρόλο υποδύθηκε τη Λουιζόν στο έργο Ο κατά φαντασίαν ασθενής του Μολιέρου το 1953, ενώ η πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση έγινε στην ταινία Το ποντικάκι το 1954.

https://www.youtube.com/watch?v=Aja9mfT3vyc

Κατά τη διάρκεια της φοίτησής της στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου συμμετείχε χωρίς επίσημη άδεια της Σχολής στην παράσταση Ρωμαίος και Ιουλιέτα, όπου κλήθηκε να αντικαταστήσει εκτάκτως την Άννα Συνοδινού, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές. Ωστόσο, λόγω του ότι φοιτούσε ακόμη συζητήθηκε από τον σύλλογο των διδασκόντων της Σχολής η περίπτωση της αποπομπής της. Ο Καρθαίος είχε ισχυρισθεί πως δέχθηκε την επίσκεψη της θείας του Νίκου Χατζίσκου και του ζήτησε να επιτρέψει ως διευθυντής της Σχολής να παίξει η Βουγιουκλάκη στις παραστάσεις του Εθνικού Κήπου.

Ο διευθυντής είπε πως ο κανονισμός της Σχολής δεν το επέτρεπε, κάτι που δεν διαβιβάστηκε σωστά στη Βουγιουκλάκη, η οποία παραπλανήθηκε και χωρίς να αντιμετωπίσει το ζήτημα υπεύθυνα, συμμετείχε στις παραστάσεις. Η Βουγιουκλάκη αιτήθηκε συγχώρεσης από το συμβούλιο των καθηγητών, επικαλούμενη πως και στο παρελθόν είχε αρνηθεί πρόταση συμμετοχής της σε παράσταση του θιάσου της Κοτοπούλη. Τελικά ο Καρθαίος πρότεινε την επιεική κρίση της, κάτι στο οποίο συμφώνησε και ο Ροντήρης.

Σύντομα καθιερώθηκε στο χώρο και λόγω της εξαιρετικής δημοτικότητας που απέκτησε στο ευρύ κοινό ονομάστηκε (αρχικά από τον Φιλοποίμενα Φίνο) «Εθνική Σταρ» της Ελλάδας.

Το 1960 κέρδισε το βραβείο ερμηνείας Α’ γυναικείου ρόλου στο 1ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για την ερμηνεία της στην ταινία Μανταλένα, σε σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου, ενώ η ίδια ταινία εκπροσώπησε την Ελλάδα στο διεθνές κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών, όπου άφησε πάρα πολύ καλές εντυπώσεις. Στο ίδιο φεστιβάλ βραβεύτηκε στο αναδρομικό αφιέρωμα (ρετροσπεκτίβα) η ταινία του 1959 Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο, όπου επίσης πρωταγωνιστούσε η Αλίκη.

Το 1961 η Αλίκη Βουγιουκλάκη συγκρότησε τον δικό της θίασο, με τον οποίο ανέβασε εκείνο τον χειμώνα το έργο Ωραία μου κυρία, ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη.[11] Το 1962 ανέβασε το Καίσαρ και Κλεοπάτρα του Μπέρναρντ Σω με γνωστούς συμπρωταγωνιστές και μουσική επιμέλεια του Μάνου Χατζιδάκι, εντούτοις η παράσταση δεν πήγε καλά επηρεασμένη από δυσμενείς κριτικές στον τύπο και κατέβηκε πολύ σύντομα. Ακολούθησαν με μεγαλύτερη επιτυχία τα έργα Χτυποκάρδια στο θρανίο το 1962 (η πασίγνωστη κινηματογραφική μεταφορά έγινε το 1963), Περάστε την πρώτη του μηνός το 1963 κ.ά.

Το 1963 θέλοντας να δώσει διεθνή ώθηση στην καριέρα της πρωταγωνίστησε με Βρετανούς συμπρωταγωνιστές στην αγγλόφωνη ταινία Aliki my love (στην Ελλάδα προβλήθηκε το 1964 ως “Αλίκη”), η οποία όμως δεν είχε την προσδοκώμενη επιτυχία. Αργότερα γνωρίστηκε με τον Φιλοποίμενα Φίνο και άρχισε μια μόνιμη συνεργασία με την εταιρία του, τη Φίνος Φιλμ.

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Η άγνωστη ιστορία από την ταινία Το Δόλωμα

Μαζί έκαναν μερικές από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες του ελληνικού κινηματογράφου, ανάμεσά τους τις ταινίες: Αστέρω, Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο, Μανταλένα, Το κλωτσοσκούφι, Η Αλίκη στο ναυτικό, Η Λίζα και η άλλη,

Η ψεύτρα, Το δόλωμα, Η αρχόντισσα κι ο αλήτης, Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά, Η νεράιδα και το παλικάρι, Υπολοχαγός Νατάσσα, Η κόρη του ήλιου, Η Μαρία της Σιωπής, Ένα αστείο κορίτσι, Σ΄αγαπώ κ.ά. Επιπλέον, πρωταγωνίστησε σε δημοφιλείς ταινίες άλλων εταιρειών όπως: Μοντέρνα Σταχτοπούτα, Η Σωφερίνα, Χτυποκάρδια στο θρανίο, Το πιο λαμπρό αστέρι, Η κόρη μου η σοσιαλίστρια, Αχ! Αυτή η γυναίκα μου, Διπλοπενιές κ.α.

Οι κινηματογραφικοί της ρόλοι άλλοτε της χαριτωμένης σκανδαλιάρας μαθήτριας, άλλοτε του πλουσιοκόριτσου που επαναστατεί εναντίον του πλούσιου πατέρα της, άλλοτε της φτωχής και ασήμαντης κοπέλας που καταφέρνει να ανέβει κοινωνικά, να επιτύχει και να δοξαστεί, είχαν και συνεχίζουν να έχουν μεγάλη απήχηση στο κοινό, εξασφαλίζοντας στην ηθοποιό σπάνια δημοτικότητα ενώ η ταινία Υπολοχαγός Νατάσα ήταν η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου για τρεις δεκαετίες, με τις δύο επόμενες εισπρακτικές κινηματογραφικές επιτυχίες να ανήκουν επίσης στην Αλίκη Βουγιουκλάκη.

“Η γνωριμία μου με την Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν τυχαία, της έκανε εντύπωση το πρόσωπό μου”

Η σημαντική εμπορική κάμψη που σημείωσε από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 ο ελληνικός κινηματογράφος ώθησε την Αλίκη να ασχοληθεί σχεδόν αποκλειστικά με το θέατρο, ανεβάζοντας συνολικά πάνω από 53 θεατρικές παραστάσεις. Το 1975 άλλαξε τον μέχρι τότε τρόπο ανεβάσματος των μιούζικαλ, φέρνοντας στην Ελλάδα τα μιούζικαλ-υπερπαραγωγή, με το έργο του Νιλ Σάιμον Καμπίρια. Ανέβασε επίσης με τεράστια επιτυχία και άλλα έργα του είδους, όπως τα Καμπαρέ, Ωραία μου κυρία, Τζούλια, Άννυ Εβίτα, Βίκτωρ-Βικτώρια και τελευταίο το μιούζικαλ Η μελωδία της ευτυχίας.

Προσωπική ζωή

Στις 18 Ιανουαρίου 1965 παντρεύτηκε τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, συμφοιτητή της στην Δραματική Σχολή, ο οποίος -όπως η ίδια εξομολογήθηκε αργότερα- ήταν ένα μεγάλο κεφάλαιο στη ζωή της. Κουμπάροι ήταν ο Βίκτωρ Μιχαηλίδης, ο Θεοφάνης Δαμασκηνός και ο Δημήτρης Μακρίδης. Το γλέντι που ακολούθησε άφησε εποχή.[12] Οι δυο τους πρωταγωνίστησαν σε πολλά κινηματογραφικά και θεατρικά έργα, από τα πιο εμπορικά και πετυχημένα στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Στις 4 Ιουνίου 1969 γεννήθηκε ο γιος τους, Γιάννης. Στις 5 Ιουλίου 1975 οι δύο ηθοποιοί πήραν διαζύγιο λόγω ασυμφωνίας χαρακτήρων.[8]

Η Αλίκη έκανε έναν δεύτερο γάμο, παντρεύτηκε έπειτα από πέντε χρόνια σχέσης τον Κύπριο επιχειρηματία Γιώργο Ηλιάδη στις 25 Ιανουαρίου 1982, ωστόσο ο γάμος αυτός δεν κράτησε πολύ κι έμεινε μυστικός ακόμα και χρόνια μετά τη λήξη του. Ο γάμος τελέστηκε στο παρεκκλήσι του Μητροπολιτικού Ναού Αθηνών και το αποκάλυψε το 1993 η ίδια σε συνέντευξή της στον Νίκο Χατζηνικολάου στην τηλεοπτική εκπομπή Ενώπιος Ενωπίω.

“Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ δεν ξεπέρασε ποτέ την Αλίκη Βουγιουκλάκη”

Στην παράσταση Εβίτα την περίοδο 1981-1982 γνώρισε τον Βλάσση Μπονάτσο, η σχέση με τον οποίο διήρκεσε από τον Απρίλιο του 1982 μέχρι το Δεκέμβριο του 1987, σύμφωνα με τα περιοδικά της εποχής. Τελευταίος σύντροφος της ζωής της για οκτώ χρόνια (1988-1996) ήταν ο ηθοποιός Κώστας Σπυρόπουλος.[8]

Θάνατος

Μετά από δύο μήνες νοσηλείας, η Αλίκη Βουγιουκλάκη πέθανε στις 23 Ιουλίου 1996 σε ηλικία 62 ετών, στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών, από καρκίνο στο συκώτι (επίσημη αιτία θανάτου ήταν το ηπατικό κώμα, στο οποίο είχε περιπέσει τις τελευταίες ώρες[13]). Ακολούθησε διήμερο λαϊκό προσκύνημα της σορού της στο παρεκκλήσι της Μητρόπολης Αθηνών. Στις 24 Ιουλίου 1996, εψάλη η νεκρώσιμη ακολουθία στον Καθεδρικό Ναό Αθηνών και η ταφή της πραγματοποιήθηκε την επομένη στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών δημοσία δαπάνη, παρουσία πολλών συναδέλφων της και πλήθους κόσμου, που έδωσε στην κηδεία τη μορφή λαϊκού προσκυνήματος.[14][8][15]

Κριτική αποδοχή

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν εξαιρετικά δημοφιλής ηθοποιός. Οι ρόλοι της είχαν μεγάλη απήχηση στο κοινό, το οποίο την στήριζε συνεχώς. Η ταινία «Υπολοχαγός Νατάσα» θεωρείται η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία στον ελληνικό κινηματογράφο, ενώ η Αλίκη Βουγιουκλάκη πρωταγωνιστούσε στη δεύτερη και στη τρίτη.

Σήμερα θεωρείται μια από τις πιο δημοφιλείς ηθοποιούς του θεάτρου και του κινηματογράφου με ταινίες οι οποίες αγαπήθηκαν από τέσσερις διαφορετικές γενιές και συνεχίζουν να αποκτούν νέο κοινό, ακόμα και μετά τον θάνατό της, συνιστώντας παγκόσμιο φαινόμενο. Με την πάροδο των χρόνων η Αλίκη Βουγιουκλάκη ξέφυγε από την σφαίρα του απλού ηθοποιού/καλλιτέχνη και έγινε το σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής. Το 1959 η δημοσιογράφος/χρονογράφος της εφημερίδας «Καθημερινή» Ελένη Βλάχου της έδωσε το προσωνύμιο «Εθνική Σταρ» της Ελλάδας[17], το οποίο την ακολούθησε έκτοτε.

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη έχει χαρακτηριστεί από πολλούς κριτικούς, δημοσιογράφους αλλά και από διεθνείς καταξιωμένους Έλληνες σκηνοθέτες όπως ο Κώστας Γαβράς

ΜΑΤΩΜΕΝΟ σκάνδαλο! Το μυστικό που ΠΗΡΕ η Αλίκη Βουγιουκλάκη μαζί της μόλις αποκαλύφθηκε!

ως ένα πανευρωπαϊκό, αν όχι παγκόσμιο φαινόμενο, διότι καμία άλλη ηθοποιός δεν ήταν τόσο αγαπητή και δημοφιλής στο κοινό μιας χώρας, για τόσο μεγάλη χρονική περίοδο, όσο εκείνη.

Η επιλογή της Αλίκης να υπηρετήσει έως το τέλος της καριέρας της την εικόνα που την καθιέρωσε στο μεγάλο κοινό και να μην δοκιμαστεί έντονα σε ρόλους του “μεγάλου”, κλασικού ρεπερτορίου, ήταν ο κύριος λόγος που αμφισβητήθηκε από το πιο επιλεκτικό και απαιτητικό κοινό, με ακραίες ενίοτε αντιδράσεις, όπως την ισοπεδωτική κριτική για το ανέβασμα της Αντιγόνης στην Επίδαυρο.[20] Διάφοροι κριτικοί είχαν επιφυλάξεις, κυρίως λόγω της ταύτισής της με τους στερεότυπους ρόλους που εισήγαγε και όχι με το ταλέντο ή τον επαγγελματισμό της τα οποία παραδέχονταν.

 

Στην εκπομπή/ντοκιμαντέρ του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ, «Μεγάλοι Έλληνες» (που βασίστηκε στην αντίστοιχη παραγωγή του αγγλικού τηλεοπτικού σταθμού BBC) και που προβλήθηκε το 2009, η Αλίκη Βουγιουκλάκη συμπεριλήφθηκε στη λίστα των “Μεγάλων Ελλήνων” μετά από ψηφοφορία, καταλαμβάνοντας την 88η θέση.[22]

Τραγούδια

Σημαντικό κεφάλαιο της καριέρας της Αλίκης Βουγιουκλάκη αποτέλεσαν τα τραγούδια που ερμήνευσε ως ηθοποιός, τόσο στις κινηματογραφικές της ταινίες όσο και στις θεατρικές της παραστάσεις. Σημαντικότατοι Έλληνες συνθέτες και στιχουργοί όπως οι Σταύρος Ξαρχάκος, Μίμης Πλέσσας, Μάνος Λοΐζος, Γιάννης Μαρκόπουλος, Λευτέρης Παπαδόπουλος, Νίκος Γκάτσος, Θάνος Μικρούτσικος, Γιώργος Ζαμπέτας, Μίκης Θεοδωράκης, Δήμος Μούτσης, Νίκος Μαμαγκάκης, Σταμάτης Κραουνάκης, Λίνα Νικολακοπούλου, Γιώργος Χατζηνάσιος, Γιώργος Κατσαρός, Γιάννης Ξανθούλης κ.ά. με κορωνίδα τον Μάνο Χατζιδάκι, έντυσαν μουσικά/στιχουργικά τα κινηματογραφικά και θεατρικά της έργα.

Ο πρώτος χρυσός δίσκος που δόθηκε στην ιστορία της ελληνικής δισκογραφίας ήταν αυτός με τα τραγούδια από την ταινία «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο», σε μουσική του Μάνου Χατζιδάκι και ερμηνεύτρια την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Οι 75.000 δίσκοι που πουλήθηκαν αποτέλεσαν ρεκόρ. Στα τραγούδια της εν λόγω ταινίας ανήκουν τα πολύ γνωστά Το γκρίζο γατί (Νιάου, νιάου βρε γατούλα) και Έχω ένα μυστικό» (Μ. Χατζιδάκι – Αλ. Σακελλάριου).
Ο Χατζιδάκις και η Βουγιουκλάκη συνεργάστηκαν και στις ταινίες Το κλωτσοσκούφι (1960), Μανταλένα (1960),

Η Αλίκη στο ναυτικό (1961), Η Λίζα και η άλλη (1961), Αλίκη (1963) και Χτυποκάρδια στο θρανίο (1963). Το τραγούδι Μια περιπέτεια στη Νότιο Καρολίνα (1959) είναι το μοναδικό σόλο τραγούδι της Βουγιουκλάκη, σε μουσική και στίχους του Χατζιδάκι, που δεν έχει κινηματογραφικές ή θεατρικές καταβολές.

Με τον Μάνο Χατζιδάκι συνεργάστηκαν δισκογραφικά και το 1970, στο άλμπουμ του συνθέτη Επιστροφή, σε στίχους του Νίκου Γκάτσου, όπου η Αλίκη πραγματοποιεί έκτακτη συμμετοχή, αφού τα τραγούδια του δίσκου ερμηνεύουν κυρίως ο Γ. Μπιθικώτσης και η Δ. Γαλάνη. Το τραγούδι στο οποίο συμμετέχει η Βουγιουκλάκη φέρει τον τίτλο Το Δεσποινάκι και το ερμηνεύει μαζί με τον Μπιθικώτση. Η τελευταία φορά που συνεργάστηκαν καλλιτεχνικά ήταν στο ανέβασμα της «Λυσιστράτης» το καλοκαίρι του 1986 στην Επίδαυρο.

Αξιοσημείωτα είναι τα τραγούδια Θάλασσα πλατιά (στίχοι Γ. Ρούσου), Μέσα σ’ αυτή τη βάρκα (στίχοι Μάνου Χατζιδάκι), Τράβα μπρος (στίχοι Αλ. Σακελλάριου), Ξημερώνει (στίχοι Βαγγέλη Γκούφα), Θαλασσοπούλια μου (στίχοι Ν. Γκάτσου), Κλωτσοσκούφι (στίχοι Χρ. Γιαννακόπουλος / Αλ. Σακελλάριος) μαζί με τον Μπιθικώτση, Σ’ αγαπώ (στίχοι Αλέκου Σακελλάριου) και Ο αμαξάς (στίχοι Αλ. Σακελλάριου).

Η Βουγιουκλάκη ερμήνευσε τα τραγούδια από τα «Χτυποκάρδια στα θρανία» και στην τουρκική γλώσσα, για την τουρκική εκδοχή της ταινίας.
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη ερμήνευσε κι ένα πλήθος ακόμα διαχρονικών τραγουδιών όπως: Φως της αυγής (στίχοι Βαγγέλη Γκούφα), Η νύχτα (στίχοι Ν. Γκάτσου), Ο Λευτέρης (Ν. Γκάτσος), Κατερίνα, Ξανθομαλλού, Ήλιος πάνω, ήλιος κάτω (Γ. Μαρκόπουλος – Λ. Παπαδόπουλος), Στον ήλιο του μεσημεριού, Αλητάκι μπατιράκι και Η αγάπη θέλει δύο μαζί με τον Δ. Παπαμιχαήλ, Άναψε μέσα μου φωτιά (Ν. Μαμαγκάκη – Ντ. Δημόπουλου),

Μου αρέσουνε τ’ αγόρια και Άστο το χεράκι σου (Κώστας Καπνίσης-Α. Σακελλάριος), Νανούρισμα (Μ. Λοΐζος – Λ. Παπαδόπουλος), Χάλι γκάλι, Το φεγγαράκι, Το τιμόνι (Γ. Λαβράνος – Α. Σακελλάριος),Σήκω χόρεψε συρτάκι, Η Κυριακή, Δημήτρη μου, Είναι το στρώμα μου μονό (Γ. Ζαμπέτας), Γείρε στην πέτρα (Γιώργος Κατσαρός – Πυθαγόρας) μαζί με τον Δ. Παπαμιχαήλ, Γεννήθηκα στον Πειραιά (Γ. Κατσαρός – Πυθαγόρας), Ποιος, ποιος, ποιος (Γ. Κατσαρός – Πυθαγόρας), Αλίμονο στα νιάτα μου (Ν. Καλλίτσης – Κ. Λιακάκος) μαζί με τον Δ. Παπαμιχαήλ, Όσα δώσεις στην αγάπη (Ν. Καλλίτσης – Κ. Λιακάκος) κ.ά.

Την περίοδο 1974-75 η Αλίκη Βουγιουκλάκη ανέβασε την παράσταση Μαντώ Μαυρογένους του Γ. Ρούσσου, τη μουσική της οποίας υπέγραφε ο Μίκης Θεοδωράκης, όπως και τη μουσική για την παράσταση της “Αντιγόνης” το 1990.

Το 1983-84 η Αλίκη ανέβασε το μιούζικαλ «Βίκτωρ – Βικτώρια» του Σίντσελ. Τη μουσική για την παράσταση έγραψε ο Θάνος Μικρούτσικος.

Το 1989 ανέβασε την παράσταση «Σίρλεϋ Βάλενταϊν», ερμηνεύοντας δύο τραγούδια των Κραουνάκη – Νικολακοπούλου, τα Δεσποινίς Βάλενταϊν και Το σπίτι αυτό. Την ίδια χρονιά συμμετείχε στο δίσκο Δεν έχω ιδέα των ίδιων δημιουργών, που περιελάμβανε Το τραγούδι της Αλίκης, το οποίο γράφτηκε για εκείνη.

Slide Up
x