Hit enter after type your search item

Ενκε Φεζολλάρι βιογραφικό! Η προσωπική ζωή, η ηλικία, το ύψος, η καταγωγή, οι σπουδές, και τα κιλά
Γέννηση 1981
Αλβανία
Εθνικότητα Αλβανική
Χώρα πολιτογράφησης Αλβανία
Ελλάδα
Ιδιότητα ηθοποιός και σκηνοθέτης
Καλλιτεχνικά ρεύματα Δράμα

Ο Ένκε Φεζολλάρι είναι Έλληνας σκηνοθέτης και ηθοποιός. Γεννήθηκε στην Αλβανία το 1981 και είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Από το 2005 ως το 2019 συνεργάστηκε επανειλημμένα ως ηθοποιός με καταξιωμένους σκηνοθέτες στο Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, Χώρα, Από Μηχανής κ.α

Ως σκηνοθέτης δραστηριοποιείται από το 2010. Το 2013 βραβεύτηκε στο WinterFestival του Σαράγιεβο για τη «Λίστα» της Κλαίρης Λιονάκη μαζί με το Μάνο Καρατζογιάννη.

Ο Ένκε Φεζολλάρι μάς συστήνει την “Χώρα που ποτέ δεν πεθαίνεις” στο θέατρο Σταθμός

Στο ίδιο Φεστιβάλ παρουσίασε επίσης την «Εκάβη» του Ευριπίδη. Το 2017 εκπροσώπησε την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου στο Βερολίνο στο «Maxim Gorki Theater» στο πλαίσιο του προγράμματος «Endlich Theatre », κατά το οποίο πραγματοποίησε, μέσα σε 24 ώρες, τη σκηνοθεσία ενός τούρκικου θεατρικού έργου.

Το 2015 στη Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου της Αλβανίας σκηνοθέτησε τον «Άμλετ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ .

Ενκε Φεζολλάρι βιογραφικό σήμερα! Η προσωπική ζωή, η ηλικία, το ύψος, η καταγωγή, οι σπουδές, και τα κιλά

Σκηνοθέτησε επίσης την «Παρέλαση» της Λούλας Αναγνωστάκη (Θέατρο του Νέου Κόσμου), την «Αγγέλα» του Γιώργου Σεβαστίκογλου (σε αυλή στο Μεταξουργείο), «Θα σε πάρει ο δρόμος» του Σάκη Σερέφα (LowbudgetFestival-Ίδρυμα Κακογιάννη), τον «Πειρασμό» του Γρηγόριου Ξενόπουλου και το βραβευμένο έργο της Καρίνας Ιωαννίδου «Τζοκόντα vs Νταβίντσι» (στο ΚΘΒΕ), τις «Σκηνές από ένα γάμο» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, τον «Πλατόνοφ» του Άντον Τσέχωφ (στον Τεχνοχώρο Cartel), «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα » του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα (Βρυσάκι), το

έατρο: Σεργιάνι στην Πόλη όπου ο Καπετάν Μιχάλης κρατούσε ημερολόγιο

μυθιστόρημα-μαρτυρία της Δήμητρας Πέτρουλα «Που είναι η μάνα σου μωρή» (πολυχώρος πολιτισμού Vault) και άλλα. Με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης μετρά αρκετές συνεργασίες όπως οι παραστάσεις «Το τελευταίο Ψέμα» σε σενάριο του Μιχάλη Κακογιάννη, «Η Κασσάνδρα κι ο λύκος» της Μαργαρίτας Καραπάνου, «Επάγγελμα πόρνη» της Λιλής Ζωγράφου και την «Αληθινή Απολογία του Σωκράτη» του Κώστα Βάρναλη με τον Σταμάτη Κραουνάκη και την Σπείρα –Σπείρα . Έχει παρουσιάσει αναλόγια στο Εθνικό Θέατρο, στο Θέατρο Τέχνης-Κάρολος Κουν, την «Εκάβη» (στο Θησείον) με μετανάστες, τον «Συλλέκτη» του Τζ. Φώουλς στο Vault, το έργο «Ακριβώς το τέλος του κόσμου» του Ζαν Λυκ Λαγκάρς(στο LowbudgetFestival του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών) .

Το 2017 συμμετείχε στο Φεστιβάλ Αθηνών με την «Ορκισμένη Παρθένα» της Ελβίρα Ντόνες, μια παράσταση που μιλούσε για το φαινόμενο των γυναικών στη Βόρεια Αλβανία που επιλέγουν να ζήσουν σαν άντρες σε ανηλεείς για το φύλο τους κοινωνικές συνθήκες.

Βάνα Πεφάνη: “Εννοείται πως έχω δεχθεί και γω ακραίες συμπεριφορές”

Τη χειμερινή σεζόν 2017-2018 σκηνοθέτησε και διασκεύασε στο θέατρο Αργώ την παράσταση «Η αγάπη άργησε μια μέρα» της Λιλής Ζωγράφου .

Το 2018-2019 ενσάρκωσε την ζωή του Πιερ Πάολο Παζολίνι στο Θέατρο Αργώ και στο Θέατρο Φούρνος σε σκηνοθεσία της Αγγελικής Καρυστυνού.

Τον Απρίλη του 2019 σκηνοθέτησε την «Βάσσα» του Μαξίμ Γκόρκι στο Θέατρο Vault.

Ενκε Φεζολλάρι βιογραφικό σήμερα! Η προσωπική ζωή, η ηλικία, το ύψος, η καταγωγή, οι σπουδές, και τα κιλά
Ενκε Φεζολλάρι βιογραφικό σήμερα! Η προσωπική ζωή, η ηλικία, το ύψος, η καταγωγή, οι σπουδές, και τα κιλά

Την χειμερινή σεζόν 2019 -2020 παρουσίασε στο Vault την «Λαίδη Μάκμπεθ του Μτσενσκ» του Νικολάι Λεσκώφ.

Τον Μάρτιο του 2020 σκηνοθέτησε στο ΔΗΠΕΘΕ Σερρών το «Θείο Βάνια» του Άντον Τσέχωφ σε παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ στη Κεντρική σκηνή.

Ενκε Φεζολλάρι βιογραφικό σήμερα! Η προσωπική ζωή, η ηλικία, το ύψος, η καταγωγή, οι σπουδές, και τα κιλά

Το καλοκαίρι του 2020 σκηνοθέτησε την παράσταση «Από Θέση Ισχύος – Η δύναμη του Δημοσίου Λόγου», ( σκηνική σύνθεση με κείμενα των Θουκυδίδη, Πλάτωνα, Φλάβιου Αρριανού κ.α) σε παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών –περιοδεία στην Βόρεια Ελλάδα και Αθήνα.

Τον Νοέμβρη του 2020 ολοκλήρωσε τις πρόβες για το αλβανικό μυθιστόρημα της Ορνέλα Βόρψη «Η χώρα που ποτέ δεν πεθαίνεις» στο Θέατρο Σταθμός. (λόγω Covid-19 η παράσταση δεν έχει ακόμα παρουσιαστεί.)

Ενκε Φεζολλάρι βιογραφικό! Η προσωπική ζωή, η ηλικία, το ύψος, η καταγωγή, οι σπουδές, και τα κιλά
Ενκε Φεζολλάρι βιογραφικό! Η προσωπική ζωή, η ηλικία, το ύψος, η καταγωγή, οι σπουδές, και τα κιλά

Τον Μάρτιο του 2021 σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών για το ντοκιμαντέρ «Στη σκιά των Ηρώων» με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων της Ελληνικής Επανάστασης (σκηνοθεσία – σύλληψη)

Έχει παραδώσει σεμινάρια και παραδίδει μαθήματα υποκριτικής στο Θέατρο των Αλλαγών, το ΚΕΨΥΠΑ, Bios και την Ανοιχτή Τέχνη.

Έχει περιοδεύσει σχεδόν σε ολόκληρη την Ελλάδα με την εταιρία πολιτισμού Όψεις μεταξύ άλλων με τα έργα “Που είναι η μάνα σου μωρή¨ της Δήμητρας Πέτρουλα “Επάγγελμα πόρνη¨ της Λιλής Ζωγράφου , “το Τελευταίο Ψέμα”, “Παζολίνι” κ.α.

Σκηνοθέτης
Θέατρο

2009 Το παράθυρο
2009 Τυχαία χώρα, τυχαίος ποιητής
2011 Η παρέλαση
2012 Αγγέλα
2012 Η λίστα
2013 Εκάβη
2012-2013 Θα σε πάρει ο δρόμος
2013 The List Project
2013 Τζοκόντα vs Ντα Βίντσι

2013 Πειρασμός
2014 Η αληθινή απολογία του Σωκράτη
2014 Πλατόνοφ
2014 Σκηνές απο ένα γάμο
2014-2016 Επάγγελμα πόρνη
2015 Άμλετ(Εθνικό Πειραματικό Θέατρο Αλβανίας)
2016 Που είναι η μάνα σου μωρή;
2015/2016 Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα

Ηθοποιός
Θέατρο
2006 Θεσμοφοριάζουσες
2008 Οιδίποδας Τύραννος/Επί Κολωνό
2007-2009 Ένας στους δέκα
2009 Πουέρτο Γκράντε
2009-2011 Το παράθυρο
2011 Η ανοιξιάτικη θύελλα
2011 Drunk enough to say I love you?
2014-2015 Μεφίστο
2016 Φιλοκτήτης

Τηλεόραση
2007 Τα χρυσά κορίτσια
2008 Σπάσε τη σιωπή
Κινηματογράφος
2008 Partners (μικρού μήκους)
2010 Το γάλα

Σπούδασε, έγινε ηθοποιός και σκηνοθέτης. Συνεργάστηκε με δεκάδες μικρούς και μεγάλους χώρους. Δεν ξέχασε ποτέ τη διαδρομή του και τις αφετηρίες του, απενοχοποιημένα. Και δεν ξέχασε ποτέ να ακούει τον πιο υπόκωφο ήχο της πόλης, τις φωνές των αόρατων ανθρώπων, τις καθαρίστριες ή τους μετανάστες.

Ένκε Φεζολλάρι: «Καταλαβαίνω ότι η Ελένη Φουρέιρα αναγκάστηκε να κρύψει την καταγωγή της»

«Σαφώς όταν ήμουν 15 χρονών ντρεπόμουν για την καταγωγή μου, περάσαμε πολύ μαύρα χρόνια», λέει ο Ένκε Φεζολλάρι.

Συνέντευξη στην εκπομπή «Love it» και την Κατερίνα Νινιού έδωσε ο Ένκε Φεζολλάρι. Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μίλησε και για τα δύσκολα χρόνια που πέρασε, την αλβανική καταγωγή του, την ομερτά στο χώρο του θεάτρου, αλλά και την Ελένη Φουρέιρα.

«Υπήρχε μια ομερτά στο θέατρο, γνωρίζαμε πράγματα, αλλά υπήρχε μια εκκωφαντική σιωπή. Αν έλεγες πριν κάποια χρόνια ότι ο τάδε έκανε κάτι, σου έλεγαν “έλα τώρα, δεν μπορείς να τα βάλεις με αυτόν”. Ζούμε σε μια κοινωνία στην οποία όταν ο θείος αγγίξει το παιδί και το παιδί το πει στη μάνα του, η μάνα θα δείρει το παιδί.

Πράγματα που πιστεύαμε ότι δεν είναι κακοποιήσεις, είναι κακοποιήσεις. Εγώ ως παιδί χωρισμένων γονιών και με καταγωγή από την Αλβανία, έχω ζήσει στο πετσί μου τις κακοποιητικές συμπεριφορές. Δεν στάθηκε εμπόδιο η καταγωγή μου στην καριέρα μου. Ήμουν ο πρώτος Αλβανός που πέρασε στο Εθνικό. Φράσεις όπως “είσαι από την Αλβανία; Δεν σου φαίνεται” εξακολουθούν να υπάρχουν», είπε αρχικά ο Ένκε Φεζολλάρι.

Ο Ένκε Φεζολλάρι είπε στη συνέχεια: «Καταλαβαίνω ότι η Ελένη Φουρέιρα αναγκάστηκε να κρύψει την καταγωγή της και μπορώ να την δικαιολογήσω. Εγώ δεν το έκρυψα ποτέ. Σαφώς όταν ήμουν 15 χρονών ντρεπόμουν για την καταγωγή μου, περάσαμε πολύ μαύρα χρόνια. Δεν ήθελα να έρθει η μαμά μου στο σχολείο, ντρεπόμουν.

Μια φορά είχα πάει μια κοπέλα από την Αφρική στο σπίτι και ήρθε η διαχειρίστρια και είπε στη μαμά μου “δεν θα ξαναπατήσει η μαύρη εδώ”. Ήταν σκληρές εποχές. Σίγουρα από την πλευρά της Ελένης Φουρέιρα είναι λίγο ασυγχώρητο, αλλά από την άλλη ο δήμαρχος των Τιράνων δίνει το κλειδί στην Ελένη Φουρέιρα».

Ενκε Φεζολλάρι βιογραφικό σήμερα! Η προσωπική ζωή, η ηλικία, το ύψος, η καταγωγή, οι σπουδές, και τα κιλά

Είχα το περιβάλλον. Πως υπάρχει μια πόλη εχθρική, κάτι συμβαίνει σε αυτήν. Δύο παιδιά είναι τραυματισμένα στην «Παρέλαση»: Κατοχή, Εμφύλιος. Αρα κι εδώ έχουμε το ίδιο πλαίσιο. Υπάρχει ένα κοινό σύμπαν. Και ο Μάνος Καρατζογιάννης (που είχε παίξει στην «Παρέλαση» το 2011 – 2012) και που είδε την παράσταση, συγκινήθηκε, είδε το υλικό της «Παρέλασης». Υπάρχει ένας διάδρομος, είναι τα τρία έργα αυτά συγκοινωνούντα έργα. Είναι το post modern του 1965. Τότε που δεν χρειαζόταν τα hashtag και τα trends η Λούλα έφερε το δικό της «τραύμα». Δουλέψαμε πάνω στις τέχνες του ’60. Τότε, μετά τον πόλεμο ανοίγει ένας νέος κόσμος.

This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :