Warning: Constant AMP_QUERY_VAR already defined in /usr/www/users/freegod/wp-content/themes/ad-mania/lib/includes/admania-customtemp-tags.php on line 4987
Σάλος στα σούπερ μάρκετ: Έκτακτη απόφαση και οργή πολιτών! Όλα όσα χρειάζεσαι να ξέρεις! - freegossip.gr Lifestyle News
Hit enter after type your search item

Σάλος στα σούπερ μάρκετ: Έκτακτη απόφαση και οργή πολιτών! Όλα όσα χρειάζεσαι να ξέρεις! Εφιάλτης για τα νοικοκυριά έχει γίνει η ακρίβεια σε βασικά είδη διατροφής και υπηρεσίες, με τις αυξήσεις στις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ να μη δείχνουν κανένα σημάδι αποκλιμάκωσης ή έστω σταθεροποίησης. Αλλάζει ο τρόπος που αντιμετωπίζονται οι καταναλωτές από τις υπεραγορές. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, 3 στις 5 εταιρείες εμπορίου σταματούν τις προσφορές 1+1.

Αρχίζουν να κόβονται οι εκπτώσεις αυτές. Επίσης, παρατηρείται ότι πλέον οι εταιρείες προϊόντων δεν παρέχουν περισσότερη ποσότητα στο προϊόν.

σούπερ μάρκετ:

Οι 1000 και 1 ΝΥΧΤΕΣ ΤΟΥΣ! Η Αντώνια Καλλιμούκου.. ΖΕΥΓΑΡΙ με τον Γιώργο Αυτιά!

Επιπλέον, εταιρείες πολλές εταιρείες για να πουλήσουν το προϊόν στην ίδια τιμή αποφασίζουν να μειώσουν τη ποσότητα.

Οι εμπορικές επιχειρήσεις και οι βιομηχανίες έχουν ανακοινώσει σημαντικές αυξήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ όπως:

Κονσέρβες +15%,
καλλυντικά +25%,

γαλακτοκομικά +12%,
μαργαρίνες +20%,

αλλαντικά +10%,
γλυκίσματα μπισκότα +20%,
παγωτά +5%,

απορρυπαντικά +15%,

προϊόντα περιποίησης και φροντίδας +18%.

Εκείνο πάντως που δεν πρέπει να μας προβληματίζει στην ελληνική αγορά είναι πως δεν παρατηρούνται και δεν θα έχουμε ελλείψεις.

Σούπερ μάρκετ: Τιμές «φωτιά» από Σεπτέμβρη – Δραματικές εξελίξεις
Σούπερ μάρκετ: Έρχονται ανατιμήσεις «φωτιά» από τον Σεπτέμβρη. Ποια προϊόντα θα είναι απαγορευτικά για το καλάθι των super market.

Η πορεία των τιμών σε βασικά είδη διατροφής τους τελευταίους μήνες και η εκτίμηση για τις ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ για το φθινόπωρο.

Αυτό το ράλι τιμών έχει ξεκινήσει από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο και δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση.

Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά.

Σοκ! “Πέταξαν έξω” από γνωστό εστιατόριο τον Ηλία Μαμαλάκη!

Σούπερ μάρκετ – Απλησίαστες οι τιμές από Σεπτέμβρη

Ενδεικτικά, όπως αναφέρεται σε σχετικό ρεπορτάζ του MEGA:

Αλεύρι (1 κιλό): Μάρτιος 1,28€ – Αύγουστος 1,86€, αύξηση 45%
Ψωμί για τοστ (500 γρ.): Μάρτιος 1,85€ – Αύγουστος 2,20€, αύξηση 18,9%
Γάλα (1 λίτρο): Μάρτιος 1,38€ – Αύγουστος 1,82€, αύξηση 31%
Μακαρόνια (500 γρ.): Μάρτιος 0,97€ – Αύγουστος 1,20 €, αύξηση 23,7%
Ανατιμήσεις «φωτιά» στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Για τον Αύγουστο σημειώθηκε αύξηση από 4% έως 20% σε αρκετά προϊόντα:

Αλλαντικά
Τυροκομικά
Γαλακτοκομικά
Στιγμιαίος Καφές
Αυγά
Χαρτικά

Καινούργιο κύμα ακρίβειας τον Σεπτέμβριο

Ωστόσο, οι ανατιμήσεις δεν σταματούν εδώ, καθώς έρχεται νέος κύκλος αυξήσεων τον Σεπτέμβριο σε:

κρουασάν, τσουρέκια και κέικ έως και 20%
τυριά έως 12%
σαπούνια & υγρά πιάτων έως 9%
ζυμαρικά έως 8%
καθαριστικά και μαλακτικά ρούχων έως 8%
ρύζι 5%

«Δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση»

Μιλώντας στο MEGA το πρωί της Τετάρτης (24/8), ο πρόεδρος Συλλόγου μικρών και μεσαίων σούπερ μάρκετ Ελλάδος Γιώργος Πηλίδης, σημείωσε:

«Η συνεχόμενη αύξηση που παρατηρείται οφείλεται κυρίως στην ενεργειακή κρίση, που φέρνει μία αλυσιδωτή κρίση, η οποία επηρεάζει κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτό το ράλι τιμών έχει ξεκινήσει από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο και δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση».

Σοκ! “Πέταξαν έξω” από γνωστό εστιατόριο τον Ηλία Μαμαλάκη!

Για τον χειμώνα, ο κ. Πηλίδης έκανε την πρόβλεψη ότι τα πράγματα δεν πρόκειται να έχουν καλή πορεία, καθώς ήδη το κόστος του ρεύματος στα μικρά σούπερ μάρκετ έχει αυξηθεί 3 φορές πάνω.

Τέλος, συμβούλευσε τους καταναλωτές να κάνουν έρευνα αγοράς πριν ψωνίσουν και να επιδιώκουν τις προσφορές.

Οι πολίτες δεν… μπαίνουν πια στα σούπερ μάρκετ

Ανατιμήσεις σε όλα σχεδόν τα προϊόντα βλέπουν οι καταναλωτές στα ράφια των σούπερ μάρκετ με νέα βαρυχειμωνιά τιμών να προβλέπεται από τον Σεπτέμβριο, αφού νέοι τιμοκατάλογοι καταφθάνουν στα σούπερ μάρκετ από τους προμηθευτές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από την πλατφόρμα Παρατηρητήριο e-Καταναλωτής η τιμή για επώνυμο αλεύρι για όλες τις χρήσεις (συσκευασία ενός κιλού) από 1,28 ευρώ την 1η Μαρτίου έφτασε την 1η Αυγούστου στα 1,86 ευρώ αύξηση της τάξεως του 45%.
Επώνυμο ψωμί για τοστ (συσκευασία 500 γρ.) που στις αρχές Μαρτίου η μέση τιμή του ήταν στα 1,85 ευρώ, στις αρχές Αυγούστου κατέγραψε αύξηση άνω του 18,9%, στα 2.20.

Πανάκριβο και το φρέσκο γάλα (συσκευασία ενός λίτρου), που από 1,38 ευρώ έχει εκτοξευθεί στα 1,82 ευρώ, δηλαδή έχει ανατιμηθεί κατά 31%, ενώ ένα πακέτο μακαρόνια 500 gr που πριν πέντε μήνες στοίχιζε 97 λεπτά πλέον πωλείται προς 1,20 € σημειώνοντας αύξησης 23,7%.

Η λίστα της… λυπητερής

κρουασάν, τσουρέκια και κέικ έως και 20%,
τυριά έως 12%,
σαπούνια και υγρά πιάτων έως 9%,
ζυμαρικά έως 8%,
καθαριστικά και μαλακτικά ρούχων έως 8%,
ρύζι 5%,
βούτυρο έως 5%.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση ετοιμάζει το νέο πακέτο μέτρων κατά της ακρίβειας που αναμένεται να ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ, με τον Υπουργό Οικονομικών να τονίζει σήμερα μιλώντας στο mega πως θα εξαντληθεί ο όποιος διαθέσιμος δημοσιονομικός για την στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Προς το παρόν πάντως οι καταναλωτές επιδίδονται σε «σαφάρι» τιμών από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ αγοράζοντας σχεδόν μόνο τα απαραίτητα.

Ασχημα νέα για μεγάλες αλυσίδες – Τα σούπερ μάρκετ που «κατέρρευσαν»

Στο -5% σε αξία κινήθηκε ο κλάδος του online super market το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ σημάδια έντονης ανάπτυξης καταγράφηκαν τον Μάιο και τον Ιούνιο.

Με την αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής με ΦΠΑ να εκτιμάται στα €134 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2022, ο κλάδος του Online Super Market κατέγραψε μικρή πτώση -5%, συγκρινόμενος με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2021, όπου η οnline κατανάλωση είχε εκτοξευθεί λόγω και της πανδημίας στο +122%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του δείγματος της Convert Group, οι μήνες Μάιος και Ιούνιος του 2022 έδειξαν ιδιαίτερα αυξητικές τάσεις με +7% και +14% αντίστοιχα, προμηνύοντας πιθανά την επιστροφή στους διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης του online καναλίου που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το διάστημα που μελετά η παρούσα έρευνα, αναδεικνύονται οι εξής: +14% σε προϊόντα για κατοικίδια και +1% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά. Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων συνεχίζει να επιφέρει το 34% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου, ενώ ακολουθεί η κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων επιφέροντας το 22% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου.

Σούπερ μάρκετ – Το online καλάθι

Αναφορικά με την μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού, παρατηρείται μια σχετική σταθεροποίηση το πρώτο εξάμηνο του 2022 στα €77,90 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, η οποία έχει μειωθεί ελάχιστα συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.

Αντιθέτως, παρατηρείται 6% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια. Ο πληθωρισμός, ωστόσο, έχει επιφέρει μια αύξηση 5% στην μέση τιμή των προϊόντων συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ παρατηρείται μια μείωση στις αγορές μη βασικών προϊόντων όπως το κρασί (-30%) και τα σνακς (-7%).

Στα marketing κανάλια, το 42% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Market (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2021.

 

Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 3 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (23%), ενώ τα οργανικά αποτελέσματα (19%) συνεχίζουν να επιφέρουν σταθερή αξία παραγγελιών συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Οι συσκευές desktops & laptops κυριάρχησαν το 2021 με μόλις το 54% των παραγγελιών στα Online Super Market να διεκπεραιώνεται από εκείνες, αναδεικνύοντας την πλέον εξισορρόπηση των παραγγελιών και από τα δύο κανάλια καθώς το work from home trend έχει αρχίσει σταδιακά να υποχωρεί.

 

Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

Σοκ στα ράφια – Ανατιμήσεις σε 2 δόσεις
Με ανατιμήσεις βασικών αγαθών σε δύο δόσεις θα βρεθούν αντιμέτωποι οι πολίτες, αφού αναμένεται αύξηση τιμών πρώτα τον Αύγουστο και στη συνέχεια τον Σεπτέμβριο. Μάλιστα, ο αριθμός των προϊόντων που θα σημειώσουν αύξηση φτάνει τα 600.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την εφημερίδα “Realnews”, οι ανατιμήσεις αφορούν τουλάχιστον 40 κατηγορίες αγαθών, με το ποσοστό αύξησης μεσοσταθμικά, να ανέρχεται στο 8%. Ωστόσο, υπάρχουν και προϊόντα, των οποίων οι τιμές θα σημειώσουν αύξηση έως και 20%.

Ο α’ γύρος ανατιμήσεων

Τον Αύγουστο αναμένεται να ανατιμηθούν τα εξής αγαθά:

Τα τοματικά και η κέτσαπ 15%, οι φρέσκες σαλάτες 12%, χαρτικά 3% – 11%, τα παξιμάδια 10%, τα γιαούρτια 9%, τα δημητριακά, οι κατεψυγμένες πίτσες και οι σάλτσες 8%, ο στιγμιαίος καφές, το ρόφημα σοκολάτας, ο ελληνικός καφές, τα σοκολατοειδή, τα μπισκότα, οι φρυγανιές, το γάλα και τα προϊόντα στοματικής υγιεινής 6%, τα αλλαντικά 5%, οι μπίρες έως 5%, τα σαμπουάν 4% και τα εισαγόμενα εμφιαλωμένα νερά περίπου 2%

Τα προϊόντα που θα περιλαμβάνει ο β’ γύρος

Τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ανατιμηθούν τα εξής αγαθά:

Τα κρουασάν, τα τσουρέκια, οι μαρμελάδες και τα κέικ έως και 20%, τα καθαριστικά πανάκια και τα κρασιά έως 14%, τα τυριά έως 12%, τα αλκοολούχα ποτά ως 10%, τα σαπούνια, το αλουμινόχαρτο, τα υγρά πιάτων και τα αποσμητικά έως 9%, τα ζυμαρικά, τα καθαριστικά, τα μαλακτικά ρούχων, οι χυμοί και οι οδοντόκρεμες έως 8%, οι ρυζογκοφρέτες 7%, το ρύζι, το τσάι και το βούτυρο 5%.

Με τον υψηλό πληθωρισμό να έχει σημάνει συναγερμό στο οικονομικό επιτελείο της, η κυβέρνηση αναζητά τρόπους για να περιοριστούν οι ανατιμήσεις. Μέχρι στιγμής, φαίνεται πως προσπαθεί να κάνει ελέγχους για να διαπιστώσει εάν υπάρχουν περιστατικά αισχροκέρδειας. Παράλληλα, παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας νέας «επιταγής ακρίβειας», ύψους 200 ευρώ σε χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους τον Σεπτέμβριο, όπως έγινε και το Πάσχα.

Τη σημαντική αλλαγή που επήλθε στο καταναλωτικό κοινό τον τελευταίο χρόνο και την μεγάλη επίδραση των πληθωριστικών πιέσεων στο διαθέσιμο εισόδημα και κατ’ επέκταση στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα καταδεικνύει έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος.

Η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 19-21 Ιουνίου 2022 μέσω Πανελλήνιας Έρευνας σε δείγμα 900 καταναλωτών.

Αναφορικά με το πώς επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα, το ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζουν προϊόντα με βασικό κριτήριο την χρηματική δαπάνη αυξήθηκε από 46% πέρυσι την ίδια εποχή σε 74% των 2022 με όλα τα υπόλοιπα κριτήρια να καταγράφουν μείωση.

Σύμφωνα με την έρευνα, αυτό το αποτέλεσμα δείχνει αφενός τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και αφετέρου ότι η ανησυχία του κοινού σε σχέση με τις ανατιμήσεις έχει αυξηθεί σημαντικά.

 

Συγκεκριμένα, όσον αφορά στο διαθέσιμο εισόδημα, η εκτίμηση των καταναλωτών είναι ότι οι αυξήσεις στο κόστος ενέργειας μειώνουν μεσοσταθμικά το διαθέσιμο εισόδημα τους κατά 17%, με 2 στους 3 καταναλωτές (66%) να δηλώνουν ότι το διαθέσιμο εισόδημα τους μειώνεται πάνω από 20%.

Ανησυχία στους καταναλωτές

Οι ανατιμήσεις – αυξήσεις τιμών αποτελούν (σε ποσοστό 73%) την κύρια ανησυχία των καταναλωτών σήμερα.

Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά που καταγράφονται στη Δυτική Ευρώπη. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφεται σχετικά εξίσου υψηλό ποσοστό 60%.

 

Η δεύτερη κύρια ανησυχία των καταναλωτών είναι οι Ελληνοτουρκικές σχέσεις με ποσοστό 11% και ακολουθεί η ανεργία με 7%.

 

Ο πόλεμος στην Ουκρανία που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία στη Δυτική Ευρώπη με ποσοστά που κυμαίνονται από 15% έως 34%, στην Ελλάδα έχει μόλις 2%.

 

Σημειώνεται ότι κατά βάση η κύρια πηγή των ανατιμήσεων σήμερα οφείλεται στην εισβολή στην Ουκρανία και την Ενεργειακή κρίση, επομένως στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης καταγράφεται εντονότερα η αιτία, ενώ στην Ελλάδα το αποτέλεσμα.

Τέλος, καταγράφονται οι εκτιμήσεις των καταναλωτών σε σχέση με τις διακοπές του καλοκαιριού. Όπως φαίνεται και στο σχήμα 4, η πλειοψηφία του κοινού, ποσοστό 48%, δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές φέτος το καλοκαίρι. Το 22% δηλώνει ότι θα κάνει, αλλά πιο περιορισμένα και μόλις 13% ότι θα κάνει όπως κάθε χρόνο.

Όσον αφορά στο ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για διακοπές το 2022, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 17% (γενικά όχι μόνο στα σούπερ μάρκετ), με την πλειοψηφία 35% να δηλώνει ότι θα μειώσει τη δαπάνη της πάνω από 35%.

 

Σε σχέση με τους παράγοντες που επηρεάζουν τις φετινές διακοπές, συνολικά το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο, για το 63% η μείωση εισοδήματος λόγω ανατιμήσεων των προϊόντων και για το 50% η μείωση εισοδήματος λόγω του κόστους ενέργειας.

 

Το αυξημένο κόστος μεταφορικών με 52% αποτελεί επίσης έναν πολύ σημαντικό παράγονται και για το 23% το κόστος διαμονής. Η ανησυχία λόγω της πανδημίας COVID-19 ή λόγω των ελληνοτουρκικών σχέσεων, δεν φαίνεται να παίζει ρόλο.

Slide Up
x
This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views :